تازه های سایت

کد مطلب: 27813
18. مهر 1395 - 0:00
حوادث جاده‌ای روزهای اخیر در محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند بار دیگر زنگ خطر را برای توجه هرچه بیشتر مسئولان به اصلاح و تعریض محورهای خطرناک شهرستان نهاوند به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین شهر و به‌عنوان محور ارتباطی با شهرهای غربی کشور روزانه شاهد تردد تعداد زیادی خودروی سبک و سنگین است که این حجم زیاد ترد نیازمند داشتن محورهایی با امنیت استاندارد و البته آموزش و احترام رانندگان و عابران به قوانین است.

باوجود آنچه گفته شد هرچند روز یک‌بار متأسفانه خبری از تصادف و واژگونی خودروها در این محورها در رسانه‌ها منتشر می‌شود که با کشته و یا زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان و همشهریان، همراه است و خانواده‌هایی داغدار می‌شوند.

در یک ماه اخیر حجم تصادفات در محورهای شهرستان نهاوند بسیار زیاد بود به‌طوری‌که ر این حوادث متأسفانه تعدادی کشته و زخمی شدند و کام چند خانواده تلخ شد تا مسئولین هرچه زودتر به فکر نقاط حادثه‌خیز بیفتند.

فقط در چند مورد از این حوادث رانندگی در شهرستان نهاوند دو نفر کشته و بیش از 13 نفر زخمی شدند که این حجم از کشته و زخمی‌ها فقط در تعداد کمی تصادف نشان می‌دهد که همه باید برای کاهش این آمار نگران‌کننده تلاش کنند.

بخشی از تصادفاتی که در این هفته‌ها در نهاوند رخ‌داده است را در ادامه مشاهده خواهید کرد که دریکی از این حوادث براثر واژگون شدن خودروی سمند در محور نهاوند به کرمانشاه 5 نفر مصدوم شدند و یک خام در دم کشته شد.

محور نهاوند به فیروزان و سپس کرمانشاه از محورهای بسیار مهم شهرستان نهاوند که متأسفانه به دلیل عدم 4 خطه شدن این محور مهم کشوری هرچند روز یک‌بار تصادفی در آنجا اتفاق می‌افتد.

دریکی دیگر از حادثه‌های ایجادشده در این محور دو خودروی سواری پراید و پیکان با یکدیگر برخورد می‌کنند که 8 نفر از سرنشینان هر دو خودرو به‌شدت مجروح می‌شوند و با کمک اورژانس و هلال‌احمر سریعاً به بیمارستان منتقل می‌شوند.

در این حادثه اگر کارکنان هلال‌احمر زودتر درصحنه حاضر نمی‌شدند و عملیات آزادسازی افراد گرفتار در خودروها را انجام نمی‌دادند معلوم نبود چه بر سر مصدومان می‌آمد.

در حادثه دیگری در محور فیروزان نهاوند متأسفانه یک خانم کشته شد و 4 نفر به‌شدت مجروح شدند که علت این حادثه واژگونی خودروی سمند در کیلومتر 8 این محور بود که نشان می‌دهد این محور تا چه اندازه خطرناک و حادثه‌آفرین است و نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستانی و کشوی است.

محور نهاوند به بروجرد و گردنه گاماسیاب نیز یکی از محورهای حادثه‌خیز و پرتردد شهرستان نهاوند است که راه ارتباطی نهاوند با استان لرستان است به همین دلیل و کوهستانی بودن جاده، راندگان باید با هوشیاری کامل در این مسیر ترد کنند.

در یک ماه اخیر نیز واژگونی پژو پارس در گردنه گاماسیاب حادثه به بار آورد ولی خوشبختانه در این حادثه یک جوان 23 ساله درحالی‌که خودرو به ته دره سقوط کرده بود این جوان از مرگ حتمی نجات‌یافته بود.

در حادثه غم‌انگیز دیگری در مسیر نهاوند به بروجرد باز شدن درب وانت‌بار، جان جوان نهاوندی را گرفت تا این حادثه که با پرت شدن جوان به داخل جاده اتفاق افتاد زنگ خطر را برای رانندگان به صدا دربیاورد که حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند.

اما یکی از خطرناک‌ترین محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند گردنه شهر برزول نهاوند است که خانواده‌های زیادی را داغدار کرده و بعد از گذشت چند سال هنوز ساماندهی ان کامل نشده است و در آخرین تصادف در آن خودروی سواری پژو در این مسیر دچار حادثه شد.

این گردنه به سبب اینکه مسیر ورودی چند روستا به شهرستان نهاوند همیشه پرتردد است و شکل هندسی مسیر به صورتی است که مستعد حادثه و واژگونی خودروهای عبوری است.

با این تفاسیر که تنها بخشی از حوادث رانندگی نهاوند در هفته‌های اخیر بود به‌خوبی می‌توان به اهمیت موضوع ساماندهی و تعریض محورهای نهاوند واقف شد.

محور نهاوند به اورزمان نیز که مدتی است عملیات تعریض آن شروع‌شده هرچند مدت یک‌بار با حادثه‌ای همراه است به همین منظور در چند روز گذشته با حضور بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس و حمیدوند فرماندار نهاوند به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از این مسیر بازدید داشتند و مسئولان نهاوند گلایه‌ای از طولانی شدن این پروژه داشتند که با دستور مقام مسئول به پیمانکار قرار شد این عملیات سریع‌تر ادامه یابد.

بنا بر گفته مسئولان راه و شهرسازی برای کاهش حوادث در گردنه برزول نیز این محور در روزهای آینده با آسفالت و نصب علائم هشداردهنده استانداردتر و ایمن‌تر خواهد شد.

با توجه به آنچه گفته شد و با توجه به اینکه شهرستان نهاوند در ایام مختلف سال پذیرای مسافرانی از سراسر کشور است؛ نیاز است که مسئولان همه هم‌وغم خود را برای ساماندهی نقاط حادثه خیر به کار بگیرند تا مانند سه‌راهی روستای شعبان که روزی قتلگاه رانندگان غریبه بود و با ساماندهی، حادثه در این محور به‌شدت کاهش یافت؛ مردم از سفری ایمن و سالم لذت ببرند و با خاطره‌ای خوب نهاوند را ترک کنند. البته اصلاح و تعریض محورها و نقاط کور، مسئولیت رانندگان در قبال مسافران و کسب آموزش‌های لازم رانندگی را نفی نمی‌کند بلکه بر اهمیت آن می‌افزاید.

تصاویر تعدادی از حوادث رانندگی اخیر در نهاوند

 

983399

983398

983403

983400

983401

983402

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما