تازه های سایت

کد مطلب: 24297
7. مهر 1394 - 1:55
خانواده مرد 32 ساله‌ای از اهالی شهر گیان نهاوند با اهدای اعضای بدن فرزند خود به 6 بیمار نیازمند جان دوباره‌ای بخشیدند.
به گزارش سایت گرو، اهدای عضو پس از مرگ مغزی، تصمیم بسیار پیچیده‌ای است و تصمیم‌گیری دراین‌باره بسیار مشکل، ولی هستند خانواده‌هایی که بدون هیچ چشم‌داشتی و فقط به خاطر رضای خدا اعضای بدن عزیزترین کسشان را اهدا می‌کنند.

اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که خانواده بابک به‌خوبی از پس این امتحان برآمدند و این اقدام آنان نشانه ایثار و خودباوری آنان است.

ماجرا ازاین‌قرار است که مرحوم بابک ظفری 32 ساله ساکن شهر گیان از توابع شهرستان نهاوند در شرکتی در تهران مشغول به کسب روزی حلال برای خانواده و دختر 6 ساله خود است که براثر یک اتفاق ناگوار دچار مرگ مغزی می‌شود.

پس‌ازاین ماجرا پزشکان به خانواده ظفری اعلام می‌کنند که پسرتان دچار مرگ مغزی شده است و امیدی به زندان ماندن ندارد بنابراین با اهدای اعضای وی موافقت کنید که پدر و مادر و همسر مرحوم ظفری بدون هیچ چشم‌داشت مالی و به خاطر رضای خدا با این درخواست موافقت می‌کنند.

 

381030

 

پیکر مرحوم بابک ظفری را پس از موافقت برای انجام عمل جراحی اهدای عضو به بیمارستان سینا منتقل می‌کنند و سپس کلیه‌ها، قلب، ریه‌ها و کبد مرحوم ظفری را به 6 بیمار نیازمند اهدا کرده و به آن‌ها جان دوباره‌ای می‌بخشند.

پیکر مرحوم ظفری را پس از اهدای عضو به شهرگیان منتقل کردند و با حضور باشکوه مردم شهر گیان در میان اندوه مردم در آرامگاه این شهر به خاک سپردند.

نمی‌خواستم مادر دیگری داغدار شود

خانم کیانی مادر مرحوم ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، در مورد مرگ فرزندش گفت: من خودم یک مادر هستم و هیچ مادری دوست ندارد که جگرگوشه‌اش آسیبی ببیند ولی من 4 بار غم از دست دادن فرزندانم را تا قبل از مرگ بابک تجربه کرده بودم و این برای پنجمین بار است که فرزند از دست می‌دهم.

وی می‌گوید: غم از دست دادن فرزند بسیار سخت است بنابراین وقتی خبر دادند که بابک دیگر زنده نمی‌ماند و مرگ مغزی شده است با اهدای اعضای او موافقت کردم چون اصلاً دوست نداشتم مادر دیگری به خاطر مرگ فرزندش داغدار شود.

مادر بابک ظفری ادامه داد: الآن خیلی خوشحال هستم چون با این کار 6 بیمار نیازمند جان دوباره‌ای گرفتند و به زندگی امیدوارتر شدند و خدا می‌داند که این کار را برای رضا خدا کردیم.

 

381028

 

وی می‌گوید: پسرم مانند سایر جوانان به امام حسین(ع) علاقه ویژه‌ای داشت و هرسال نذری می‌داد و تکیه تشکیل می‌داد ولی از این ناراحتم که امسال دیگرکسی نیست که نذر خود را ادا کند و برای عزاداری امام حسین (ع) تکیه تشکیل دهد.

خانم کیانی گفت: باوجود مرگ بابک ولی الآن خیلی خوشحالم که قلب جگرگوشه‌ام در بدن فرد دیگری می‌تپد.

راضی‌ام به رضای خدا

هرمز ظفری پدر این جوان برومند اهل شهر گیان نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه در زندگی داغ 4 فرزند دیده‌ام ولی به رضای خداوند راضی‌ام و این کار را نیز باهدف جلب رضایت خدا انجام دادم که امیدوارم از ما قبول شود.

وی می‌گوید: وقتی متوجه شدم امیدی به زنده ماندن بابک نیست با نیت خداپسندانه و برای کمک به بیماران نیازمند با این اهدای عضو موافقت کردم چون دیگر پسرم را ازدست‌داده بودم.

ظفری افزود: خدا می‌داند مردم شهر گیان همه از رفتن بابک ناراحت بودند چون بابک را همه دوست داشتند و از همه به خاطر ابراز همدردی و شرکت در مراسم تشییع‌جنازه تشکر می‌کنم.

پدر مرحوم ظفری ادامه داد: این کار را بدون هیچ انگیزه مالی انجام دادم و از کسانی که اعضای بدن بابک من را در بدن دارند تقاضا دارم که به ما سر بزنند و به ما آرامش دهند.

خوشحالم که قلب پدرم می‌تپد

هستی ظفری دختر 6 ساله مرحوم بابک ظفری است که خود را برای رفتن به مدرسه آماده می کرد و آرزو داشت در روز بازگشایی مدارس به همراه والدین خود به مدرسه برود ولی با مرگ پدر حالا باید عمری را در فقدان او روزگار سپری کند.

 

381031

 

وی می‌گوید: پدرم را خیلی دوست داشتم و برای همیشه در قلب من خواهد ماند و از مرگ او ناراحت هستم ولی خوشحالم که قلب پدرم در سینه کسی می‌تپد.

هستی ظفری ادامه داد: جای پدرم در زندگی ما بسیار خالی است و خیلی دوست داشتم که روز بازگشایی مدارس به همراه وی به مدرسه می‌رفتم که متأسفانه این اتفاق تلخ افتاد و پدرم را برای همیشه از دست دادم.

همسرم در پی کسب روزی حلال بود

نسیبه صادقی همسر مرحوم ظفری در خصوص چگونگی این اتفاق گفت: بعد از شنیدن خبر مرگ مغزی شدن بابک به بیمارستان محل بستری وی رفتیم و وقتی با پیشنهاد اهدای عضو مواجه شدیم با آن موافقت کردیم و اعضای بدن بابک را بدون هیچ چشم‌داشت مالی به بیماران نیازمند اهدا کردیم.

وی می‌گوید همسرم در تهران در یک شرکت کار می‌کرد و همیشه به دنبال کسب روزی حلال بود که متأسفانه براثر یک حادثه درگذشت.

خام صادقی ادامه داد: بابک خیلی خوش‌اخلاق و مهربان بود و در اوج ادب و خوش‌اخلاقی با من و فرزندمان رفتار می‌کرد، ولی حالا باید عمری را بدون حضور او زندگی کنیم.

 

381026

 

وی گفت: هنوز تصور اینکه بابک از بین ما رفته، برای من و هستی بسیار سخت و مشکل است و خودم هنوز باور نمی‌کنم که بابک مرده است و به اعتقاد من وی هنوز زنده است.

وی در پایان از تمام مردم شهر گیان و همه‌کسانی که با این خانواده ابراز همدردی کردند تشکر کرد.

فرهنگ اهدای عضو یکی از نیازهای امروز جامعه ماست و چه زیبا خانواده مرحوم بابک ظفری با اهدای 6 عضو از اعضای بدن عزیزشان این فرهنگ را در بین ما گسترش داده و نهادینه کردند؛ که با اهدای عضوِ بیماران مرگ مغزی، یک زندگی سالم و نو به بیماران نیازمند هدیه می‌شود.

گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/

دیدگاه شما