تازه های سایت

کد مطلب: 21903
13. مهر 1393 - 0:20
فرماندار نهاوند گفت: 85 درصد عمليات راه آهن غرب کشور در نهاوند به اتمام رسيده است.

555441693

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در جمع خبرنگاران استان همدان با بیان اینکه 85 درصد از زیرسازی راه آهن غرب کشور انجام شده است افزود: 45 کیلومتر راه آهن غرب کشور در شهرستان نهاوند است که از طریق مصوبه هیات دولت بحث خرید ریل آن از طریق فایناس انجام شده است.

وی گفت: از هر 100 نفر از مسافرانی که به نهاوند سفر می کنند 80 نفر برای بازدید از سراب های گیان و گاماسیاب می آیند که با حمایت استاندار همدان این سراب تا حدودی بهسازی شده است.

فرماندار نهاوند اضافه کرد: با تخصیص اعتبار امکان ایجاد شبکه برق، آسفالت راه، آنتن دهی مخابرات ، ایجاد سرویس بهداشتی و ساخت آلاچیق فراهم شده اما باید اعتبارات بیشتری برای توسعه این سراب در نظر گرفته شود.

عبدالملکی گفت: از 17 سراب نهاوند دو سراب گیان و گاماسیاب، سراب های شاخص شهرستان نهاوند هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های عمرانی در این شهرستان نیازمند توجه مسوولان است گفت: احداث سد گرین بزرگترین طرح استان همدان است که به دلیل اینکه کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد هنوز اعتبار دریافت نکرده است و واگذاری آن به بخش خصوص نیز انجام نشده است.

فرماندار نهاوند گفت: طبق مصوبه هیات دولت طرح هایی که زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اگر قابلیت واگذاری داشته باشند باید به بخش خصوصی واگذار شوند که طرح سد گرین نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود.

عبدالملکی بیان کرد: شهر نهاوند دارای مردمانی مذهبی است که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و دانش آموزان این شهر و شهدای گروه ابوذر در سال های 50 و 51 حماسه ای بزرگ ایجاد کردند که تاثیرات فراوانی در پیروزی انقلاب داشت.

وی اضافه کرد: نهاوند در دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 850 شهید و هزاران جانباز دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما