تازه های سایت

کد مطلب: 21775
6. مهر 1393 - 10:17
فرماندار نهاوند گفت: سرشماری سراسری کشاورزی در 170 نقطه روستایی این شهرستان انجام می شود.

 865791655

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در جمع ماموران سرشماری عمومی کشاورزی گفت: سرشماری کشاورزی به عنوان یک کار پژوهشی با هدف برنامه ریزی بلند مدت برای آینده کشاورزی و وضعیت آب و خاک کشور انجام می گیرد.

وی افزود: شهرستان نهاوند یکی از شهرهای با پتانسیل بالای استان در زمینه کشاورزی است که لازم است برای برنامه ریزی آمارهای دقیق از وضعیت موجود به جمع آوری شود تا بتوان ظرفیتهای بالقوه را شناسایی و برای آنها طرح های توسعه فراهم کرد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه لازمه توسعه متوازن هر کشور داشتن اطلاعات و آمار صحیح است افزود: با توجه به اینکه در این سرشماری تمامی اطلاعات جمع آوری شده به عنوان مبنایی برای برنامه ریزی قرار می گیرد لذا لازم است اطلاع رسانی دقیقی به خانواده ها صورت گیرد.

رییس ستاد اجرایی سرشماری کشاورزی نهاوند بیان داشت: 24 مامور سرشماری با مراجعه به درب منازل مردم در 170 نقطه روستایی نسبت به آمارگیری که برای نخستین بار به صورت کامپیوتری و از طریق تبلت انجام میشود اقدام می نمایند .

وی افزود: از آنجا که شهرستان نهاوند یکی از شهرهای مهم استان با پتانسیلهای بالای کشاورزی است لذا باید برای توسعه این بخش در شهرستان همه احساس مسئولیت نموده و در دادن اطلاعات دقیق با ماموران همکاری نمایند.

عبدالملکی اظهار کرد: برنامه ریزی یکی از اصول مدیریت توسعه است که مبنای و زمینه های کار را برای برنامه ریزان آماده می کند .

فرماندار نهاوند گفت: در اين سرشماري اطلاعات تمام بخش هاي کشاورزي شامل زمين هاي مزروعي، ماشين آلات کشاورزي، دام و طيور، محصولات زراعي و باغي و ديگر بخش هاي کشاورزي مانند پرورش ماهي، زنبورعسل، کارگاه ها و منابع آبي و چاه هاي کشاورزي جمع آوري مي شود.

وی در پایان از کشاورزان درخواست کرد تا در این زمینه همکاریهای لازم را با مامورین سرشماری به عمل آورده و اطلاعات درستی را به آنان بدهند .

دیدگاه شما