تازه های سایت

کد مطلب: 21192
10. شهريور 1393 - 20:32
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: 2 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در اختیار کشاورزان نهاوندی قرار می‌گیرد.

گندم

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری گفت: برای بالا بردن راندمان تولید ۲۰۰۰ تن بذر بو جاری و اصلاح شده گندم در اختیار کشاورزان و گندم کاران نهاوند برای سال زراعی جدید قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سازماندهی و تولید بذرهای اصلاح شده در محصولاتی مهم و حساس مانند گندم که برای بخش کشاورزی با اهمیت است یکی از سیاست گذاری های بخش کشاورزی در نهاوند است که سبب افزایش تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: هر ساله در نهاوند بیش از 25 هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم اختصاص می یابد که به طور مناسب و میانگین از هر هکتار گندم دو تا دو تن و 200 کیلوگرم گندم با مرغوبیت مناسب و در مجموع نزدیک به 60 هزار تن گندم تولید و برداشت می‌شود.

ظفری افزود: از آغاز فصل برداشت گندم در نهاوند تا کنون بیش از 55 هزار تن گندم از سوی مراکز خرید در سطح شهرستان خریداری و تحویل دو سیلو و کارخانه آرد شده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جدید 2000 تن بذر اصلاح و گواهی شده  گندم خریداری و در آغاز فصل کاشت با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان گندم کار قرار می‌گیرد و هدف از انجام این کار افزایش بهره وری از منابع آب و خاک و تولید محصول بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: در شرایطی که بر اثر خشکسالی های اخیر در بعضی از نقاط کشاورزی نهاوند برای تامین آب مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه ایم و اراضی حاصلخیز محدودی داریم باید از بذرهای اصلاح شده برای افزایش تولید و مصرف بهینه این منابع استفاده کنیم.

ظفری گفت: به دلیل استفاده خوب و مناسب کشاورزان نهاوندی از توصیه های علمی مهندسان جهاد کشاورزی و به کار گیری بذر اصلاح اصلاح شده گندم و کشت آن مصرف آب در حد قابل توجهی کاهش یافته  و افزایش عملکرد تولید در واحد سطح را داشتیم به طوری که گندم نهاوند مرغوب ترین در نوع خود در استان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما