تازه های سایت

کد مطلب: 20595
14. مرداد 1393 - 9:28
فرماندار نهاوند گفت: مدیر کل امور آب استان همدان ظاهرا نهاوند را جزو استان همدان محسوب نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امامعلی عبدالملکی در جلسه شورای اداری بخش زرین دشت نهاوند گفت: تکمیل و احداث سد گرین یک طرح ملی است که استاندار همدان نیز دستورات لازم را برای تکمیل آن صادر نموده است، اما بی توجهی مدیر ارشد امور آب استان که در برابر اجرای آن ایستادگی نموده این طرح را با کندی مواجه ساخته است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد مدیر کل امور آب استان همدان نسبت به بی توجهی و بی اعتنایی به احداث سد گرین نهاوند اظهار داشت: مدیر کل امور آب استان همدان ظاهرا نهاوند را جزو استان همدان محسوب نمی کند.

عبدالملکی افزود: مدیریت امور آب استان مدت پنج ماه است که نتوانسته پاسخ به یک سوال بخش خصوصی که آمادگی خود برای تکمیل سد بزرگ گرین اعلام داشته است، را بدهد.

وی افزود: مدیر کل امور آب استان همدان بعنوان مسئول اول آب استان در شرایطی که جنگ و بحران آب شروع شده باید از همه بیشتر تعصب آب استان را داشته باشد اما متأسفانه یک تنه در مقابل ادامه اجرای سد گرین نهاوند که بزرگترین پروژه عمرانی استان همدان است ایستاده و مانع تراشی می کند.

 فرماندار نهاوند گفت: در شرایطی که همه مسوولان به خطر کم آبی و بحران آب در کشور هشدار می دهند مشخص نیست مدیر کل امور آب استان با چه توجیهی در روند احداث سد گرین بی توجهی نشان می دهد.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: در شرایطی که همه مدیران استانی و شهرستانی و در رأس آنها استاندار همدان با جدیت و تلاش و پیگیری مستمر در حال رفع مشکلات و موانع احداث سد گرین و واگذاری آن به بخش خصوصی هستند اما مدیر کل امور آب استان همدان نسبت به دستور استاندار همدان که بالاترین مقام اجرایی استان همدان است بی توجهی می کند و خواهان تعطیلی این پروژه بزرگ استان است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی امور آب استان اداره کل آب است ما باید جواب خود را از چه کسی بگیریم؟ چرا وی به دنبال کوچک نمودن حجم آب سد گرین از 120 میلیون متر مکعب به 40 میلیون متر مکعب می باشد؟

امامعلی عبدالملکی ادامه داد: در حالی که سد گرین نهاوند بزرگترین دستاورد دولت گذشته در استان همدان است و عملیات و نقشه آن با حجم ذخیره 120 میلیون لیتر مترمکعب آب طراحی و اجرا شده است اما مدیر کل امور آب استان از کوچک کردن سد گرین و کاهش حجم ذخیره آب آن به 40 میلیون لیتر مکعب سخن می گوید.

عبدالملکی با اعلام اینکه مشخص نیست چرا مدیر کل امور آب استان همدان در مورد احداث سد گرین نهاوند کم کاری و بی توجهی می کند، افزود: ظاهرا عده ای از اینکه این پروزه تعطیل شود، خوشحال می شوند.

عبدالملکی گفت: پیگیری و اجرای سد گرین یک خواست عمومی و مورد تاکید مردم و مسوولان است که سالها همه چشم انتظار اجرای آن هستند.

دیدگاه شما