تازه های سایت

کد مطلب: 19922
14. تير 1393 - 8:47
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از برگزاری جلسه جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد این شهرستان خبر داد.

قران

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو ، گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ۱۸۰منطقه شهری و روستائی نهاوند در حال برگزاری است و این طرح با استقبال چشمگیر نسل جوان ونوجوان روبروشده است.

وی هدف از اجرای این طرح را فراگیر شدن نهضت قرآن آموزی در مساجد بیان کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی درجامعه، نهادینه کردن فعالیت های قرآنی درمناطق روستائی و شهری، و آشنا سازی نسل جوان ونوجوان با مفاهیم قرآنی ازجمله اهداف دیگر این طرح قرآنی است.

وی تصریح کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم در شهرستان نهاوند از ابتدای ماه مبارک رمضان آغازشده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: اجرای مسابقه قرآنی و تجلیل از قاریان،حافظان و خادمان قرآنی در راستای کشف استعداد های قرآنی را از جمله برنامه های جنبی این محافل عنوان کرد.

 گروسی اظهارداشت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم با همکاری روحانیون اعزامی و مدیران مراکز و موسسات قرآنی در شهرستان نهاوند در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام گروسی اضافه کرد: در این مراسمات علاوه بر قرائت آیات و سوره های قرآن کریم نکات تجویدی و نحوه صحیح تلفظ و مخارج حروف نیز توسط مربیان و مبلغان اعزامی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در این راستا ۲۰ مسجد میزبان برگزاری جلسات تفسیر توسط روحانیون و ۱۶۰ مسجد نیز میزبان جلسات روخوانی، روانخوانی و ختم قرآن هستند.

گروسی گفت: علاوه بر فعالیت های قرآنی در مساجد ۲۱پایگاه قرآنی در مناطق مختلف نهاوند، برزول، گیان و فیروزان و روستاهای تابعه در حال جزء خوانی قرآن کریم می باشند.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه خواهران در طول ماه رمضان در تمامی مساجد شهری و روستایی، بیان داشت: برپایی محافل انس با قرآن، مراسمات شبهای قدر با حضور هیئت های عزاداری در مساجد و مصلی، پخش افطاری و سحری در برخی از مساجد و جمع آوری کمکهای مالی خیرین برای زندانیان محکوم مالی از جمله برنامه های مردمی درماه مبارک رمضان هستند.

دیدگاه شما