تازه های سایت

کد مطلب: 16443
26. دى 1392 - 9:21
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: همایش علمی پژوهشی آیات عظام حاج شیخ عزیزالله علیمرادیان و حاج شیخ محمدولی حیدری در این شهرستان برگزار می شود

image008به گزارش پایگاه خبری گرو ، میثم مرادی گفت :حاج شیخ عزیزالله علیمرادیان و حاج شیخ محمدولی حیدری در راستای اشاعه اخلاق و تقوی در جامعه حق بسیار بزرگی بر گردن مردم ایران دارند و هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از شخصیت این دو بزرگوار است .

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با بیان اینکه این همایش سال آینده برگزار خواهد شد گفت: بعد از مشخص شدن زمان دقیق برگزاری همایش، فراخوان آن به مراکز علمی ـ پژوهشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ارسال می‌شود.

وی تأکید کرد: بعد از داوری مقالات، تعدادی از آثار به مرحله نهایی راه پیدا کرده و مقالات برگزیده که از بین این تعداد انتخاب خواهند شد، در روز همایش قرائت می‌شوند.تلاش می‌کنیم فراخوان این همایش، پیش از پایان سال 92 منتشر شود.

مرادی با بیان اینکه این همایش علمی پژوهشی توسط ستاد مردم‌نهاد بزرگداشت و تکریم مفاخر و فرزانگان نهاوند، برگزار می‌شود، گفت: این ستاد تا کنون برای مفاخری که اصالتاً نهاوندی بودند یا به نحوی در شکل‌گیری تاریخ این شهر نقش داشتند؛ چندین بزرگداشت برگزار کرده است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: از جمله آن بزرگداشت‌ها می‌توان به بزرگداشت گروه ابوذر، بزرگداشت آیت‌الله محمدعلی حیدری، بزرگداشت شهید قدوسی و همایش دکتر اسماعیل شهبازی پدر کشاورزی ایران اشاره کرد.

 

مرحوم حاج شیخ عزیزالله علیمرادیان در سال 1325 هجری قمری در نهاوند متولد شد و و پس از تکمیل دروس فارسى و مقدماتى در سال 1343 به قم رفت و از محضر اساتید بزرگى چون آیت الله شیخ حسین فاضل، آیت الله محمد على حائرى قمى، آیت الله حاج سید احمد خوانسارى، آیت الله محمد على اراکى، آیت الله گلپایگانى، آیت الله محمدتقى خوانسارى، آیت الله عبدالکریم حائرى و عده‏اى دیگر از علما کسب فیض نمود و به مقام اجتهاد نایل آمد.

  مرحوم شیخ محمد ولی حیدری در سال ۱۲۷۸ هجری شمسی در خانواده مذهبی به دنیا آمد و پس از دوران نوجوانی برای ادامه تحصیل به قم رفت و در محضر بزرگانی  همچون حضرت آیت الله عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم وحضرت  آیت الله بروجردی و حضرت آیت الله خوانساری به کسب علم پرداخت سپس در سال  1340 هجری قمری به نجف اشرف عزیمت کرد.

 

دیدگاه شما