تازه های سایت

کد مطلب: 16388
24. دى 1392 - 13:50
پایگاه خبری گرو : معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت : در دهه فجر امسال بیش از 300 برنامه فرهنگی و هنری در سطح مدارس و آموزش و پرورش نهاوند برگزار می شود .
به گزارش پایگاه خبری گرو ، جمشید ذکایی افزود: ﻧﻘﻼب ﺷﮑﻮھﻤﻨﺪ اﺳﻼﻣﯽ دارای ﻣﺎھﯿﺖ ﻓﺮھﻨﮕﯽ اﺳﺖ و اﻣﺮوز طﺒﻖ دﺳﺘﻮرات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎرھﺎی ﻓﺮھﻨﮕﯽ در ﺳﻄﺢ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﮔﺴﺘﺮش ﭘﯿﺪا ﮐﻨﺪ.وی اﻓﺰود: اﯾﺎم دھﻪ ﻓﺠﺮ ﯾﺎدآور ﺧﺎطﺮات و ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺳﺎزی ﻣﺮدم اﯾﺮان در ﻣﻘﺎﺑﻞ رژﯾﻢ دژﺧﯿﻢ پهلوی اﺳﺖ و ﺑهتﺮﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺮای آﺷﻨﺎﯾﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﻮم اﻧﻘﻼب ﺑﺎ اھﺪاف ﻋﺎﻟﯿﻪ ﻓﺮھﻨﮕﯽ اﯾﻦ ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس اﺳﺖ.

ذکایی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع ستاد گرامیداشت دهه فجر و کمیته دانش آموزی در سطح اداره تشکیل و برنامه ریزیهای لازم برای تدوین برنامه های هدفمند در کمیته های کاری به عمل آمده است.

وی گفت: به منظور استقبال از جشنهای دهه فجر توصیه شده که مربیان با همکاری دانش آموزان نسبت به آذین بندی فضاهای آموزشی محیط را برای ورود به این ایام مهیا سازند.

وی به صدا در آوردن زن انقلاب در تمامی مدارس را آغازگر جشنهای پیروزی انقلاب ذکر کرد و افزود:همزمان با ورود تاریخی امام خمینی به میهن اسلامی زنگ انقلاب در مدارس به صدا در می آید و برنامه ویژه ای با حضور مسئولین شهرستان به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان اجرا می شود.

وی بر فعال شدن هر چه بیشتر دانش آموزان در برگزاری جشنهای پیروزی انقلاب و برنامه های دهه فجر تاکید کردو افزود: با توجه به اینکه مشارکت دانش آموزان در برنامه های دهه فجر می تواند نقش اثر گذاری در انتقال پیام انقلاب به نسل جوان داشته باشد لذا تاکید می گردد که دانش آموزان و تشکلهای دانش آموزی در اجرای برنامه ها نقش اصلی را ایفا کنند.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم ما برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل گروه همسرایان فجر با حضور 350 دانش آموز است که این گروه به صورت منظم و با لباسهای متحد الشکل در مراسم راهپیمایی 22 بهمن سرود پیروزی انقلاب را سر می دهند.

وی به اهم دیگر برنامه های اجرایی اشاره کرد و گفت:برگزاری جشنواره سرود و تئاتر،برگزاری گفتمانهای دینی،مسابقات ورزشی،گفتمانهای دینی،دیدار با خانواده های معظم شهدا،برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی،جشن تکلیف، محفل انس با قرآن،عصر شعر انقلاب مسابقه عکاسی و دهها برنامه دیگر از مهمترین برنامه های این اداره به مناسبت ایام اله دهه فجر می باشد.

دیدگاه شما