تازه های سایت

کد مطلب: 15909
14. دى 1392 - 18:20
پایگاه خبری گرو : مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان گفت : همزمان با جشنواره زمستانی همدان همایش باستان شناسی در نهاوند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا ایزدی در کارگروه گردشگری شهرستان همدان از برپایی جشنواره زمستانی از سوم تا 12 بهمن ماه خبر داد و گفت: این جشنواره با سه رویکرد بازی های محلی، غذاهای سنتی و دم نوش های گیاهی در همدان برگزار می شود.

وی در ادامه از اجرای برخی برنامه ها در طول برگزاری جشنواره زمستانی و یا قبل از آن خبر داد و عنوان داشت: برگزاری همایش باستانشناسی در نهاوند و همایش اکو ترویسم در ملایر و برگزاری مسابقه پازل و عکاسی در همدان از جمله برنامه های میراث فرهنگی است.

ایزدی با بیان اینکه ساخت آدم برفی و تندیس برفی در جشنواره امسال نیز پیش‌بینی شده است، افزود: همایش باستان‌شناسی در حوزه شهرستان نهاوند با تأکید بر لائودیسه و با حضور دکتر رهبر باستان‌شناس برجسته کشور در نهاوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فرصتی برای معرفی همدان است، اذعان کرد: چارچوب کلی جشنواره مشخص است اما امسال باید همه ادارات پای کار بیایند تا حال و هوای شهر همدان تغییر کند.

وی گفت: نمایشگاه صنایع دستی نیز در ایام برگزاری جشنواره زمستانی برگزار می‌شود که صندوق مهر رضا (ع) نیز حمایت‎هایی را داشته‌اند.

وی یادآور شد: تیم‌های مختلفی برای بازی‌های بومی ـ محلی و سنتی هماهنگ شده و هشت نقال نیز در جشنواره برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

ایزدی از برگزاری دو مسابقه در حوزه بافت‌ و طراحی سنتی فرش همدان در جشنواره زمستانی خبر داد و افزود: تور همدان‌گردی، بازدید از مزرعه احیایی و مسابقه آشپزی نیز در برنامه گنجانده شده است.

وی از ارائه و معرفی دم‌نوش‌های گیاهی در جشنواره زمستانی خبر داد و افزود: در ایام جشنواره زمستانی هتل‌های اقامتی تخفیف 50 درصدی را برای گردشگران در نظر گرفته‌اند.

دیدگاه شما