تازه های سایت

کد مطلب: 15838
10. دى 1392 - 15:43
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند دارای 80 موقوفه و 400 رقبه است که این موقوفات از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت میلیارد ریال برای شهرستان در آمدزایی داشته است .

 

به گزارش  پایگاه خبری گرو ، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران نهاوند به مناسبت آغاز هفته وقف گفت : شهرستان نهاوند در حال حاضر دارای 80 موقوفه و 400 رقبه است که در 9 ماه گذشته بیش از 800 میلیون تومان درآمد داشته اند که این مبلغ برای اجرای نیات واقفان مانند کمک به ایتام ، خرید جهیزیه ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کمک به نیازمندان خرج می شود.

وی گفت: اداره اوقاف متولی امور مربوط به وقف عام است که در این زمینه می بایست طبق نیات واقفین عمل کرده و بجز در موارد خاص مجاز به هزینه کردن در آمدهای موقوفات نیستیم .

وی افزود: در 9 ماه گذشته اداره اوقاف و امور خیریه در زمینه ترویج و گسترش کانون های قرآنی به منظور آموزش قرائت قرآن و تجوید آن و احکام هفت میلیون تومان هزینه کرده است.

وی افزود:امسال تاکنون در امور مذهبی و فرهنگی 120 میلیون ریال، اطعام و افطار به مستمندان و فقرا و یتیمان، 20 میلیون ریال، کمک دارو و درمان به بیماران مستضعف و کم درآمد و بی درآمد، 30میلیون ریال و کمک به فقرا و ایتام 60 میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر چهار امام زاده در نهاوند در دست احداث و بازسازی قرار دارند که تاکنون برای انجام امور عمرانی آن حدود10 میلیارد هزینه شده است .

عزیزی عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند به منظور ساماندهی و گسترش فضای امامزاده ابراهیم(ع)  روستای دره ابراهیم نهاوند که شامل گنبد، آجرکاری و ساخت درب و پنجره بوده است 60 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی بیان داشت: برای ساخت گنبد جدید امامزاده جعفر(ع) روستای کوهانی نهاوند 23 میلیون تومان و برای ساخت ضریح جدید این امامزاده 21 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام عزیزی گفت: برای ساخت گنبد جدید امامزاده فضل شهر برزول نهاوند توسط خیر نهاوندی حاج علی اکبر جهانیان مبلغ 72 میلیون تومان به این امامزاده اهدا شده است.

وی درآمد بقاع متبرکه شهرستان نهاوند در 9 ماه گذشته را دويست میلیون تومان عنوان کرد و گفت: درآمد بقاع متبرکه نهاوند با نظارت هئیت امنای آن صرف امور زیر بنایی و احداث فضای جدید بقاع متبرکه می شود.

وی گفت: در نهاوند شش روستا وجود دارد که زمینهای آنها به صورت موقوفه است و در آمدهای آنها صرف خود همان روستا می شود که از ابتدای سال جاری هشت موقوفه دیگر نیز به آنها اضافه شده است.

وی همچنین گفت: این اداره بیش از سه میلیارد ریال بابت موقوفات خود از ادارات و همچنین اشخاص حقوقی طلبکاراست و پی گیری های حقوقی برای وصول مطالبات در حال انجام است

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: در شش روستای شهرستان نهاوند دارای موقوفات زارعی و کشاورزی هستیم و در 9 ماه گذشته هشت موقوفه جدید به مجموعه موقوفات نهاوند اضافه شده است.

دیدگاه شما