تازه های سایت

کد مطلب: 15627
3. دى 1392 - 8:14
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: 14 طرح کشاورزی نهاوند همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

AgfaPhoto DIGITAL CAMERA

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری گفت: امسال در دهه فجر 14 پروژه و طرح کشاورزی شهرستان نهاوند با اعتبار هفت میلیارد و 560 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

ظفری گفت: این پروژه ها در زمینه های شیلات، دامداری صنعتی، مرغداری صنعتی، کانال آبرسانی تحت فشار و کارخانه های فرآورده های لبنی است که با بهره برداری از آنها برای 40 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از منابع آب است، افزود: بهسازی کانال‌های آب در جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی و صرفه‌جویی تأثیر زیادی دارد و در همین جهت برای بهسازی نهر های فرعی کانال آبرسانی شعبان یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: برای ترمیم و تجهیز ایستگاه پمپاژ آب شرب روستای زرامین سفلی که در چند سال اخیر دارای مشکلات زیادی بوده است مبلغ 350 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

احد ظفری ادامه داد: شهرستان نهاوند دارای هزار و 35 کیلومتر رودخانه آبرسانی کشاورزی و باغداری است که تا کنون 120 کیلومتر آن کانال کشی و تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

ظفری گفت: همچون سال‌های گذشته سازمان عهده‌دار مسئولیت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر نهاوند است و در کنار آن برنامه‌های متنوعی در قالب جشن انقلاب با محور ارائه دستاوردهای نظام تدارک دیده است.

وی ادامه داد: نهاوند یکی از قطب های مهم و  مستعد کشاورزی، باغداری، شیلات، دامپروری و فراورده های لبنی در استان همدان است که با داشتن زمینه‌های قابل قبولی برای کشاورزی دارای جایگاه بسیار ممتازی در کشور است.

دیدگاه شما