تازه های سایت

کد مطلب: 15593
1. دى 1392 - 8:30
پایگاه خبری گرو : به منظور گرامیداشت هفته پژوهش از 137 معلم پژوهنده نهاوندی طی مراسمی در محل کانون شهید باهنر این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مدیر آموزش و پرورش نهاوند در این مراسم گفت: یکی از مهمتریم اصولی که به عنوان پایه تحقیق و پژوهش به حساب می آید تفکر است و بر همین اساس است که در اسلام گفته می شود یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت است.

وی افزود:در قرآن کریم و گفتار ائمه اطهار(ع) آنچه که ما را به آن سفارش کرده اند،این است که ما با تفکر و تعقل به مسائل بپردازیم و تلاش کنیم با مسائل زمان خودمان مواجه شویم و با تاسیس مبانی و یا با تعبیر و تدوین نظریه های نوین بتوانیم در این باره به تاسیس اصول علمی نوین پرداخته ومسایل و مشکلاتی را که با آن مواجه می شویم حل و فصل نماییم .

وی پژوهش و تحقیق را حاصل تفکر انسان دانست و افزود: انسان از آغاز خلقت تاکنون دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف داشته که نتیجه آن فراهم شدن زندگی راحت، تسلط بر طبیعت پیرامون و مسیر رشد و تعالی انسان بوده که همه این دستاوردها در سایه تفکر و اندیشه بوده است.

در این مراسم عباس عبدلی دبیرکمیته پژوهشی آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت:در شانزدهمین جشنواره اقدام پژوهی سال جاری تعداد شرکت کنندگان درجشنواره نسبت به جشنواره های قبلی سیر صعودی داشته اند .

وی افزود: امسال 137 مقاله اقدام پژوهی به دبیرخانه کمیته پژوهشی ارسال شد که از این تعداد 16 اثر انتخاب و به دبیرخانه شورای تحقیقات استان ارسال گردید.

وی گفت: از مجموع مقاله های ارسالی 89 درصد آن متعلق به معلمان زن و 11 درصد متعلق به معلمان مرد بوده است و از نظر مقطع تحصیلی نیز 67 درصد مقالات مربوط به معلمان ابتدایی و 23 در صد مربوط به سایر دوره ها می باشد.

در این همایش دو نفر از صاحبان آثار برتر مقالات خود را قرائت کردند و در پایان از تمامی شرکت کنندگان در جشنواره اقدام پژوهی تجلیل به عمل آمد ./ایرنا 

دیدگاه شما