تازه های سایت

کد مطلب: 55949
4. ارديبهشت 1403 - 7:47
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه هدف ایران از عملیات «وعده صادق» شکسته شدن هیمنه اسرائیل بود، گفت: عملیات «وعده صادق» معادلات زیادی را به نفع مستضعفین جهان دگرگون کرد .

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه در دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ و سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق اظهار کرد: عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی و کودک‌کش اسرائیل با عنوان «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی است که باعث تحقیر اسرائیل در جوامع بین المللی شد.

وی افزود: این عملیات و اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل کاملاً قانونی و در راستای دفاع مشروع و بر اساس اصل ۵۱ قانون منشور سازمان ملل و حق جمهوری اسلامی ایران بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: حمله رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ فروردین امسال و شهادت ۷ تن از مستشاران جمهوری اسلامی ایران باعث شد ایران مسیر قانونی را طی کرده و نامه‌نگاری به سازمان ملل انجام دهد و خواستار پیگیری قانونی در این خصوص شود، اما هیچگونه حرکت و اقدامی علیه این رژیم کودک‌کش و غاصب انجام نشد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بیان کرد: در راستای بیانات کریمانه و شجاعانه مقام معظم رهبری در عید سعید فطر که فرمودند دشمن و رژیم غاصب خطاب و اشتباه کرده و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد؛ این عملیات طراحی و به دست و پشتوانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی توسط هوا فضای سپاه انجام شد و یک سیلی زیر گوش اسرائیلی‌ها نواخته شد و هیمنه و آبروی آنها را در دنیا ریخت و تحقیرشان کرد.

مختاری افزود: این حمله بزرگ‌ترین حمله پهبادی جهان و پرحجم‌ترین حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران نام گرفت و برای اولین بار از موشک‌ها و کلاهک‌های بارشی استفاده شد و طولانی‌ترین حمله پهبادی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: به گفته سردار حاجی زاده، فرمانده مقتدر هوا فضای سپاه، جمهوری اسلامی ایران از قدیمی‌ترین نسل موشک‌های خود در این عملیات استفاده کرده و از موشک‌های خرمشهر، سجیل، حاج قاسم، خیبرشکن ۲ و هایبرسونیک فتاح استفاده نشد که در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از سوی اسرائیل از نسل جدید موشک‌ها نیز استفاده خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: موشک‌ها و پهبادهای جمهوری اسلامی ایران در فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری از ۸ لایه پدافندی و پرهزینه دشمن عبور کردند، از گنبد آهنین، سیستم آمریکایی‌ها، اردنی‌ها، انگلیسی‌ها و ... ۸ لایه دفاعی جلوی موشک‌ها و پهبادهای جمهوری اسلامی ایران قرار داده بودند اما ایران توانست دفاعی آنان را رد کند.

وی با بیان اینکه هدف ایران از این عملیات شکسته شدن هیمنه اسرائیل بود و اینکه بگوید گنبد آهنین کارایی ندارد، گفت: عملیات «وعده صادق» ادامه بت‌شکنی و سنت‌شکنی انقلاب اسلامی است که معادلات زیادی را به نفع مستضعفین جهان دگرگون کرد.

مختاری تصریح کرد: تصمیم قطعی هدف قرار گرفتن بی‌محابای یک قدرت اتمی لجام گسیخته که پایگاه و سرمایه اصلی غرب و مهم‌ترین خاکریز صهیونیسم بین المللی در مقابل تمدن و ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه این موشک باران وعده‌ای بود که مقام معظم رهبری فرموده بودند اسرائیل باید سیلی بخورد و تنبیه شود، افزود: عملیات وعده صادق بخشی از وعده صادق حضرت امام(ره) بود که فرمود این قرن به خواست خداوند، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران جهان و حق علیه باطل است و نشانه‌ای از تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نزدیک شدن به قله و عبور از پیچ تاریخی به سوی صفحه جدیدی از حیات بشری است.

* یکی از شاخصه‌های اصلی شهید مطهری دشمن‌شناسی بود

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری به خوبی وضعیت زمان خود و خطراتی که جامعه و نیز جهان اسلام را تهدید می‌کرد، می‌شناخت و با قلم و بیان خود سعی در رفع این اشکالات و معضلات داشت.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی این شهید بزرگوار دشمن‌شناسی بود، افزود: شهید مطهری هیچ‌گاه در مقابل دشمنان و بدخواهان و کج فهمان سر فرود نمی‌آورد و می‌طلبد که ما هم امروز از خطراتی که ما را تهدید می‌کند غفلت نکنیم.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مولود انقلاب و یک نهاد مردمی و انقلابی است که امام خمینی(ره) سنگ بنای این نهاد انقلابی را در سال ۵۷ نهادند و در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ رسماً تاسیس شد و تا به امروز به عنوان بازوی قدرتمند ولایت خود را برای هر ماموریتی آماده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به منظومه فکری حضرت امام (ره) به این نهاد انقلابی داشته باشیم تأسیس سپاه دفاع از کیان انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج در برابر تهدیدهای سخت، نیمه سخت و نرم بر عهده سپاه است که امام (ره) در سال ۶۲ فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و امروز هم پس از گذشت ۴۵ سال از تأسیس این نهاد مردمی این سخن امام ساری و جاری است.

وی بیان کرد: امروز بخشی از امنیت کشور در زمین، هوا، دریا، دفاعی، موشکی، علمی و سایر عرصه‌ها با حضور این نهاد مردمی محقق می‌شود و پاسداران ما در هر جا که انقلاب احساس خطر کند، حضور پیدا می‌کنند و همان جا میدان مأموریت‌های پاسداران ما است که در این ۴۵ سال مردان بزرگی در این نهاد ایفای نقش کرده و به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

مختاری با اشاره به بخشی از فعالیت‌های سپاه خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه بیش از ۳ هزار پروژه ملی اعم از راهسازی، آبرسانی، سدسازی و... در سراسر کشور به صورت جهادی و شبانه روزی انجام می‌دهد.

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب و در گام دوم انقلاب به عنوان یک نیروی چند وجهی شناخته شده است که همه‌ کشورها مجبور هستند این ظرفیت را به حساب بیاورند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: در حال حاضر یک نهال کوچک در سال ۵۸ تبدیل به یک نهال تنومند شده است که ۸ زیر مجموعه از جمله دریایی، نیروی زمینی، هوافضا، نیروی مقاومت سپاه انصار و سپاه ولی امر بازوان توانمند آن هستند.

وی با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار هستند و به هر تهدیدی با اقتدار پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما