تازه های سایت

کد مطلب: 56069
18. ارديبهشت 1403 - 8:15
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: امروز و فردا به تناوب بارش هایی در سطح خفیف و ملایم در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روح‌الله زاهدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید لحظه ای پیش‌بینی می‌شود و در بخش‌هایی از نیمه غربی استان شرایط برای بارش آماده تر است.

وی ادامه داد: از فردا بعدازظهر انتظار بارش پراکنده در پی رشد ابرها انتظار می‌رود و آسمان استان از روز چهارشنبه در بیشتر ساعات صاف و آفتابی است و در ساعاتی بارش پراکنده باران در برخی نقاط مانند دامنه ارتفاعات احتمال می‌رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: طی فعالیت این سامانه بارشی ملایم، افزایش سرعت باد و وزش باد شدید لحظه ای، از دیگر پدیده هایی است که همراه با بارش رگباری باران مشاهده می‌شود.

زاهدی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بودیم به طوری که در ایستگاه باران سنجی مهدوی ملایر با ۱۵ میلیمتر بارش و سرکان تویسرکان با ۱۴ میلیمتر، بیشترین بارش‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده است و نیز در خاکو ایستگاه سطح شهر همدان ۶ میلیمتر بیشترین بارش گزارش شده است.

وی ادامه داد: کاهش دمای صبحگاهی در چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی می شود به طوری که کمینه دما به حدود ۲ و سه درجه سانتیگراد می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: نهاوند با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۹ و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

دیدگاه شما