تازه های سایت

کد مطلب: 39888
29. آذر 1398 - 13:43
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه نظام سلطه در اروپا و آمریکا رو به افول است، گفت: سیاست‌های آمریکا مبتنی بر فروش سلاح، تأمین امنیت اسرائیل و ناآرامی و آشوب در خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در نماز جمعه نهاوند با توصیه افراد به تقوای الهی، گفت: کلید رسیدن به تقوا و حق و رحمت خدا دعا و عمل به وظایف است و اگر انسان در عمل اهل گناه باشد در شناخت حق و رفتن به‌سوی تقوا دچار اشتباه می‌شود.

امام‌جمعه نهاوند گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند نماز جمعه قرارگاه تقوا، بصیرت، وحدت و ایمان جامعه است و اگر فردی به نماز عادت کند در ارتکاب گناه و مفاسد جلوی خود را در بزنگاه می‌گیرد.

وی مصادیق تقوا در جامعه را رعایت و اجرای عدالت، فروبردن خشم، آتش بیار جنگ و درگیری‌ها نبودن، برقراری رابطه حسنه بین افراد و غیره عنوان کرد و گفت: همه برای به کمال رسیدن جامعه وظیفه‌داریم که به این مسائل عمل کنیم.

حجت‌الاسلام مغیثی در ادامه بابیان اینکه امروز آمریکا و اسرائیل به دنبال راه انداختن اغتشاشات در کشورهای محور مقاومت هستند، گفت: در لبنان و عراق دیدیم که با استعفای مسئولین دولتی، آمریکا به دنبال حاکم کردن افراد خود است تا رأی و نظر خود را در حکومت آن‌ها پیاده کند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکا از مقاومت ملت ایران می‌ترسد بنابراین از مخالفین، منافقین و از کشورهایی که با ایران زاویه‌دارند حمایت می‌کند و علتش همین است وگرنه آمریکا دلش برای منافقین نسوخته است.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه شاید برخی از علل موضع‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب آگاه نباشند، گفت: رهبر می‌داند دشمن دنبال چیست، دشمن می‌خواهد دولت ایران بعد از یمن، لبنان و عراق ساقط شود و از آب گل آلود ماهی مقصود را بگیرند.

وی با اشاره به استیضاح ترامپ و پیروزی جانسون در انگلیس، گفت: هردو این افراد از رهبران بی‌اخلاق و بی‌اعتنا به قانون بشریت هستند و این نشان می‌دهد نظام سلطه در اروپا و آمریکا رو به افول است.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه حضرت مسیح منادی صلح و وحدت است اما آمریکا و غرب که خود را پیرو حضرت مسیح می‌دانند برخلاف آن عمل می‌کنند، گفت: سیاست‌های آمریکا مبتنی بر فروش سلاح، تأمین امنیت اسرائیل و ناآرامی و آشوب در خاورمیانه است و هیچ‌گاه پیرو حضرت مسیح نبوده‌اند.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به اسراف‌هایی که در برخی مجالس همچون مجالس ختم و عروسی صورت می‌گیرد، گفت: امروز مصیبت دوم برای صاحبان عزا پذیرایی از میهمانان است که خلاف شرع و عرف است.

امام‌جمعه نهاوند همچنین گفت: هدف همه ما انتخاب فردی اصلح برای سپردن امور کشور و شهرستان به دست وی است لذا ابتدا از کاندیدا و هواداران تقاضا داریم در این ایام به تبیین برنامه‌های خود بپردازند و از تخریب افراد و شخصیت‌ها پرهیز کنند و بعد از انتخابات نیز هر فردی که منتخب مردم باشد وظیفه ما تکریم وی است.

وی گفت: از هیئت‌های اجرایی و نظارت تقاضا داریم که در عین رعایت حق الناس صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند و به نحوی عمل شود که حضور حداکثری مردم را رقم بزنند.

دیدگاه شما