تازه های سایت

کد مطلب: 39624
7. آذر 1398 - 8:46
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی روستاهای نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌ نیا در نشست مشورتی دهیاران شهرستان نهاوند بابیان اینکه به توانمندی دهیاران ایمان داریم و در این خصوص مجلس نیز اقداماتی برای حمایت از دهیاران انجام داده است، گفت: در حال حاضر لایحه حمایت از دهیاران در دولت در حال بررسی است که در آینده نزدیک به صحن مجلس می آید.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات روستاهای نهاوند مد نظر بوده و پیگیری های لازم انجام شده است.

وی بابیان اینکه برای خرید ماشین جمع آوری زباله روستای کوهانی و سایر روستاهای شهرستان نهاوند رایزنی های انجام و قول مساعد نیز داده شده است، تصریح کرد: ۳۰ تا ۴۰ روستای نهاوند به تناسب جمعیت اعتباری را دریافت کردند و اعتبارات مابقی روستاها نیز در آینده نزدیک واریز می شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره جذب ۲۶ میلیارد تومان اعتبار از بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی و بهسازی روستاهای شهرستان نهاوند گفت: این مهم با پیگیری دهیاران محقق و امروز منجر به تحول چهره روستایی شهرستان شده است.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه عملیات ساماندهی محور نهاوند آورزمان از عشوند تا آورزمان، گفت: خوشبختانه این محور با توجه به اینکه استفاده زیادی برای شهروندان نهاوندی داشت مورد پیگیری قرار گرفت و با جذب اعتبار مورد نیاز و انتخاب پیمانکار توانمند با سرعت ویژه ای پیش می رود.

بهرام‌نیا افزود: ۲۳ میلیارد تومان در حوزه فاضلاب شهری در نهاوند هزینه شده که این مهم با توجه به ضرورت ایجاد زیرساخت ها با مشورت مسئولین و معتمدین شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به نیاز مبرم دهیاری های نهاوند و اختصاص اعتبار ویژه و کمک به آنها، گفت: مسئله مهم دیگر که مطالبه امروز و نیاز دهیاری‌های نهاوند محسوب می شود تجهیز آن ها به ماشین آلات خدماتی است.

فرماندار نهاوند با اشاره به جمعیت ۲۰۰هزار نفری شهرستان نهاوند و وسعت بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری آن گفت: شهرستان نهاوند با ۱۶۹ روستا نیمی از جمعیت نهاوند را شامل می‌شود.

مرادناصری گفت: در شهرستان نهاوند ۱۴۱ روستا دارای دهیاری است که ۱۲ دهیاری تمام وقت و ۱۲۹ دهیاری به صورت پاره وقت اداره می شوند.

فرماندار نهاوند با اشاره به پرداخت ۱۹۰ میلیارد تومان از تسهیلات بازسازی سیل در نهاوند، گفت: روستاهای نهاوند دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است که می‌توانند شغل و درآمد پایدار ایجاد کند.

دیدگاه شما