تازه های سایت

کد مطلب: 37930
4. تير 1398 - 8:43
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند گفت: به منظور بازسازی منازل و اماکن تخریب شده ناشی از سیلاب فروردین‌ماه در شهرستان نهاوند 282 میلیارد تومان منظور شده است .

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا نثاری اظهار کرد: به منظور بازسازی منازل و اماکن تخریب شده ناشی از سیلاب فروردین‌ماه سال جاری در شهرستان نهاوند 282 میلیارد تومان منظور شده است.

وی گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدهای آسیب دیده پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور پرداخت تسهیلات به مالکان واحدهای آسیب‌دیده افزود: پس از شناسایی واحدهای آسیب‌دیده در اثر سیلاب، تاکنون 480 نفر به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی ادامه داد: در 92 واحد آواربرداری انجام شده و تعدادی دیگر از واحدها نیز در مراحل فنداسیون، دیوارچینی و ساخت سقف قرار دارند.

نثاری از اسکان موقت چندین خانوار آسیب‌دیده در چادرهای برپا شده خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سیل به تعدادی از منازل مسکونی خسارت جدی وارد کرد لذا برای اسکان خانوارهای آسیب‌دیده 46 فقره چادر با همکاری هلال احمر برپا شد تا به طور موقت در آن اسکان یابند.

وی به ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص میزان خسارت سیلاب به منازل مسکونی شهرستان گفت: تعداد واحدهای ارزیابی شده 9 هزار و 350 واحد بوده که 4 هزار و 239 واحد آن دچار خسارت شده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 439 واحد نیاز به بازسازی و یک‌هزار و 800 واحد نیز تعمیری تشخیص داده شدند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند گفت: میزان تسهیلات برای احداث و نوسازی در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر 40 میلیون تومان با بازپرداخت 14 ساله به همراه 10 میلیون تومان کمک بلاعوض است که پس از پیشرفت فیزیکی لازم پرداخت می‌شود.

وی افزود: رقم این تسهیلات در شهر نهاوند 50 میلیون تومان به صورت وام و 12 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض است.

نثاری در خصوص پرداخت تسهیلات تعمیری نیز گفت: مبلغ تسهیلات تعمیری در سطح شهر و روستا 15 میلیون تومان و میزان کمک بلاعوض نیز 2.5 میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: به منظور رفاه حال وام گیرندگان نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شده به صورت قرض‌الحسنه چهار درصد بوده و هزینه نظارت و طراحی و صدور پروانه تا متراژ خاص به صورت رایگان است که در این زمینه انتظار می‌رود افراد خسارت‌دیده برای تکمیل پرونده و تسریع در شروع ساخت و سازها پیگیری های لازم را به عمل آورند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند با بیان اینکه بازسازی اماکن آسیب‌دیده می‌تواند موجبات ارتقای ایمنی ساختمان‌ها و سلامت محیط را فراهم آورد افزود: با توجه به قرار گرفتن نهاوند در روی گسل زلزله و بالا بودن مخاطرات طبیعی، نوسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب ارتقای سلامت محیط و سطح ایمنی ساختمان‌ها در برابر مخاطرات طبیعی باشد.

در جریان بارش‌های کم‌سابقه فروردین‌ماه در نهاوند میلیاردها تومان خسارت به واحدهای مسکونی و کشاورزی و تاسیسات صنعتی وارد شد./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما