تازه های سایت

کد مطلب: 37767
18. خرداد 1398 - 9:03
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در مرحله اجرایی بسیج کنترل ملی فشارخون 100 هزار نفر از جمعیت شهرستان نهاوند تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آغاز مرحله اجرایی بسیج کنترل ملی فشارخون هم‌زمان با سراسر کشور از 17 خرداد لغایت 15 تیرماه در شهرستان نهاوند خبر داد.

وی اظهار داشت: در این طرح ملی فشارخون افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی موردبررسی قرارگرفته و فشارخون آنان اندازه‌گیری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: در این طرح ملی، فشارخون حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان نهاوند موردبررسی قرارگرفته و فشارخون آنان اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

دارابی افزود: در این طرح افراد در معرض خطر و بیمار شناسایی‌شده و به جهت درمان به پزشک ارجاع داده می‌شوند تا از خطرات بیماری فشارخون کاسته شود.

وی از مردم شهرستان نهاوند دعوت کرد تا با مراجعه به بیمارستان‌های شهید قدوسی و آیت‌الله علیمرادیان و دیگر مراکز درمانی نسبت به اطلاع از فشارخون خود اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: در طول اجرای این طرح همکاران ما همه‌روزه از ساعت 8 صبح لغایت 20 شب به‌صورت رایگان برای گرفتن فشارخون حضور فعال دارند.

وی بیان داشت: مردم می‌توانند درصورتی‌که در منزل دستگاه فشارسنج در اختیاردارند فشار افراد بالای ۳۰ سال خانواده را اندازه‌گیری نمایند و اطلاعات آن را در وب‌سایت salamat.gov.ir به‌صورت خود اظهاری ثبت نمایند یا به مراکز کنترل فشارخون با در دست داشتن کارت ملی مراجعه نمایند.

وی گفت: این طرح در 2 بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان و شهید آیت‌الله قدوسی، ۱۷ مرکز مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۷۸ خانه بهداشت روستایی، ۳ پایگاه سلامت شهری، ۳ ایستگاه موقت در شهرداری، جوادیه، مسجد میدان پای قلعه، 2 ایستگاه سیار جهت مراجعه به ادارات و کارخانه‌ها، ۲ درمانگاه خصوصی پارس و سلامت، درمانگاه تأمین اجتماعی و تمام مطب‌های بخش خصوصی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما