تازه های سایت

کد مطلب: 36282
18. آذر 1397 - 8:44
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند به اشاره به فعالیت بیش از 60 واحد پرورش ماهیان سرد آبی از نوع قزل‌آلا در این شهرستان، از ایجاد نخستین مرکز ملی و استراتژیک اصلاح نژاد ماهی قزل‌آلا در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان نهاوند با وجود سراب‌های فراوان قطب مهم شیلات استان همدان محسوب می‌شود، افزود: شاخص‌ترین نوع ماهی قزل‌آلا توسط شرکت قزل دانش به عنوان نخستین مرکز ملی و استراتژیک اصلاح نژاد ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود به طوریکه این مرکز مجوز تولید 200 میلیون تخم و 200 تن ماهی را داراست که می‌تواند به تمامی نقاط کشور صادرات بچه ماهی را نیز داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مراکز پرورش ماهی بیماری VHS است، اظهارکرد: در سالهای ۹۳ و ۹۴ تلفات و خسارات زیادی به واحدهای پرورش ماهی ازجمله واحدهای شهرستان نهاوند وارد شد.

خردمند با اشاره به خسارت وارده به مراکز پرورش ماهی شهرستان نهاوند، مطرح کرد: خسارت وارده بیش از 10 میلیارد تومان بوده که منبع شیوع این بیماری از طریق آلوده کردن آب از قسمت سرچشمه سراب گاماسیاب تشخیص داده شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه استخرهای پرورش ماهی شهرستان به مدت یک سال فاقد هرگونه فعالیت بوده است، اظهار کرد: این مراکز پرورش ماهی با مساعدت دولت دوباره به فعالیت بازگشتند.

خردمند با اشاره به مقدار تولید ماهی این شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند تولید 220 تن ماهی قزل‌آلا و 200 تن ماهیان گرم آبی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما