تازه های سایت

کد مطلب: 24681
19. آبان 1394 - 13:38
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان شهرستان نهاوند با تولید بیش از 160 هزار تن چغندرقند بیشترین مقدار تولید این محصول در استان همدان را به خود اختصاص داده‌اند.

احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن زمین‌های مستعد کشاورزی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم از طرف مجموعه جهاد کشاورزی به کشاورزان به‌عنوان قطب تولید محصول چغندرقند در استان شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: محصول چغندر تولیدی نهاوند دارای کیفیت بسیار خوبی است چون کشاورزان نهاوندی از رقم‌های مناسب و مقاوم چغندرقند استفاده می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: عملیات برداشت محصول چغندرقند توسط کشاورزان نهاوندی آغازشده است و چغندر تولیدی این شهرستان به 5 کارخانه قند همدان، لرستان، کرمانشاه و دو کارخانه در شهر اصفهان منتقل می‌شود.

وی گفت: امسال کشاورزان نهاوندی بیش از 3500 هکتار را به کاشت چغندرقند اختصاص داده‌اند و بر اساس پیش‌بینی‌های ما بیش از 160 هزار تن چغندرقند در نهاوند تولید می‌شود.

باقری بیان کرد: میزان برداشت محصول چغندرقند در شهرستان نهاوند نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش‌یافته است که این میزان بیشترین محصول تولیدی در سطح استان همدان است.

وی اظهار داشت: استفاده از کودهای ریز مغذی و بهره‌برداری از روش‌های نوین آبیاری و همچنین حضور چغندرکاران در کلاس‌های توجیهی باعث افزایش راندمان محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: با توجه به اینکه امسال کشاورزان نهاوندی به دلیل بارش‌های اخیر زودتر از موعد هرسال نسبت به برداشت محصول اقدام کردند مشکلاتی برای کارخانه‌های تحویل‌گیرنده محصول چغندر به وجود آمد.

وی گفت: بروز این مشکلات و امتناع از تخلیه بار کامیون‌های چغندرکاران باعث نگرانی کشاورزان شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولان نهاوند و جهاد کشاورزی این مشکل برطرف شد و کشاورزان عزیز در این زمینه هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند چون بر اساس قرارداد منعقده همه چغندر تولیدی توسط کارخانه‌ها تحویل گرفته می‌شود.

باقری بیان کرد: عملیات تحویل محصول تولیدی به کارخانه‌ها تا آخر آذرماه ادامه خواهد داشت و کشاورزان در برداشت محصول خود عجله نکنند تا کارخانه‌ها نیز توانایی تخلیه بارها را داشته باشند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما