تازه های سایت

کد مطلب: 19312
11. خرداد 1393 - 8:28
رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور گفت: نخستین جشنواره بومی و محلی غرب کشور روز نیمه شعبان در استادیوم ۱۵هزار نفری علیمرادیان نهاوند برگزارمی‌شود.

جشنواره

به گزارش پایگاه خبری گرو، غلامرضا جعفری اظهار کرد: با توجه به طبیعت زیبا و ارتفاع مناسب شهرستان نهاوند از سطح دریا و مجموعه ورزشی علیمرادیان با امکانات خوب مانند هتل و مهمان پذیر و مرکزیت این شهرستان در غرب کشور به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب کردیم.

وی گفت: در این جشنواره که برای نخستین بار در سطح کشور همراه با جنگ شادی و اجرای موسیقی زنده ویژه استان های غرب کشور با هنرمندی هنرمندان این استان ها است خانواده ها نیز می توانند حضور داشته باشند.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی افزود: برگزاری این جشنواره در نیمه شعبان به میمنت تولد امام زمان(عج) است و تمامی خانواده ها می توانند در استادیوم 15 هزار نفری علیمرادیان نهاوند حضور یابند و از برنامه های مفرح آن لذت ببرند.

جعفری گفت: در این جشنواره برای اجرای برنامه های شاد به جز هنرمندان استان های غربی از افراد سرشناس کشوری نیز بهره می بریم زیرا خانواده های که در این جشنواره و جشن نیمه شعبان حضور پیدا می کنند انتظار اجرای برنامه ای در سطح بالا را دارند.

 جعفری اظهار کرد: یکی از سیاست های برنامه ریزی شده در این فدراسیون در سال 93 توجه به فرهنگ بومی و محلی در هر منطقه و استفاده از ظرفیت های آنها در کنار سایر نقاط کشور است.

وی بیان کرد: مسابقات بومی ومحلی در چندین رشته شامل تیر اندازی، اسب سواری، دال پلان، کشتی، دو، هفت سنگ، دورنه، تناب کشی و چند بازی دیگر که به شکل بین المللی است با حضور استان های غرب کشور در نهاوند برگزار می شود.

رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور گفت: در حال حاضر حدود 24 هزار روستای دارای دهیاری در کشور هستیم که با توجه به تنوع فرهنگی و قومیت ها نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستند.

دیدگاه شما