تازه های سایت

کد مطلب: 56048
14. ارديبهشت 1403 - 15:33
امام جمعه نهاوند گفت: ماهیت ضد انسانی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در برخورد با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: به فرموده امام راحل امروز بشریت تشنه اسلام ناب و از ظلم و فساد به ستوه آمده است که این را به خوبی در این ایام داریم‌ مشاهده می کنیم.
 
وی اظهار داشت: موضوع غزه باعث شده جریان افکار عمومی دنیا بر ضد صهیونیست‌ها به راه بیفتد و اخباری که این روزها از وضعیت دانشگاه‌های آمریکا و اروپا منتشر می‌شود بی‌سابقه است.

امام جمعه نهاوند افزود: دانشجویان دنیا علیه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تظاهرات می‌کنند، کتک می‌خورند، دستگیر می‌شوند و از دانشگاه هم اخراج می‌شوند ولی دست از مبارزه بر نمی‌دارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گدشته دو نامه نوشت به دانشجویان اروپا و آمریکا و از آن‌ها خواست فریب رسانه‌های غربی را نخورند و الان می‌بینیم دانشجویان در برابر حادثه فلسطین و کشتار مردم غزه وجدان انسانی‌شان بیدار شده و باعث شده به میدان بیایند.

حجت الاسلام والمسلمين مغیثی اظهار داشت: دانشجویان از حق دفاع می‌کنند و به بدترین شکل توسط پلیس آمریکا و اروپا که مدعی حقوق بشر هم هستند سرکوب و ضرب و شتم می‌شوند.

وی افزود: دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمان روز به روز در دنیا در حال گسترش است و این خیلی پدیده مهم و جدیدی است.

امام جمعه نهاوند گفت: ماهیت ضد انسانی حکومت‌های غربی در حوادث اخیر مشخص شد و آن‌ها که بهانه حقوق زنان در کشور ما آشوب به پا کردند الان در مقابل این همه سرکوب و کتک زدن و دستگیری اساتید زن و دختران دانشجوی آمریکایی و اروپایی ساکت هستند و این اقدامات مایه شرم این حکومت‌ها است.

وی بیان داشت: این اقدامات سرکوبگرانه توسط مدعیان دموکراسی و حقوق بشر انجام می‌شود و وضعیت جدیدی است و واقعا باورش سخت است که مردم این‌گونه از مظلومان غزه حمایت کنند و خطرات این کار را نیز به جان بخرند.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: استعفای فرماندهان نظامی صهیونیست‌ها، تظاهرات جهانی بر علیه صهیونیست‌ها و محکومیت نتانیاهو علائمی است که نشان دهنده وضعیت جدیدی در دنیا است و انشاالله این حوادث زمینه‌ای برای نابودی ظلم و نظام سلطه باشد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی در تهران با حضور ۷۰ کشور اقدام خوبی بود که می‌تواند در آينده موثر باشد و موجب بازگشایی‌ها و موفقیت‌هایی در عرصه اقتصادی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: از زحمات شبانه‌روزی آقای شهبازی نماینده محترم شهرستان تشکر میکنم و به حق در این چهار سال تلاش کردند و هرجا هستند موفق باشند و برای نماینده منتخب هم آرزوی موفقیت داریم.

حجت الاسلام‌ والمسلمین مغیثی در بخش پایانی خطبه‌ها اظهار داشت: شأن نماز جمعه، امام جمعه، روحانیون، گروه‌های جهادی و تشکل های مردمی مطالبه‌گری است و مردم‌ هم اگر‌ مطالباتی دارند نباید حمل بر این بشود که این مطالبه‌گری‌ها خدایی نکرده در جهت تضعیف است بلکه این مطالبات باید باشد تا مسئولان هم قدر بدانند و جواب‌گوی مطالبات مردم باشند چون این نظام متعلق به مردم است.

وی افزود: باید برای مردم کار کرد و همه خادم مردم هستند و اگر مطالباتی بیان می‌شود حرف مردم است و مسئولان به این مطالبات باید عمل کنند.

امام جمعه نهاوند در پایان گفت: فردا شنبه از ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد جوانان به سمت مصلی مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) برگزار می‌شود که از مردم‌ مؤمن نهاوند برای حضور در این مراسم دعوت می‌کنیم.

دیدگاه شما