تازه های سایت

کد مطلب: 52184
17. بهمن 1401 - 2:10
بنیاد مسکن در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منشا برکات و خدمات زیادی برای مردم بوده است و در شهرستان نهاوند نیز در بخش نوسازی مسکن های روستایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، انقلاب شکوهمند اسلامی در طول بیش از چهار دهه که از پیروزی آن می‌گذرد در بخش های مختلف پیشرفت های چشم گیری داشته است که بر کسی پوشیده نیست.

انقلاب اسلامی در حوزه های پزشکی، هسته ای، موشکی، نانو، جاده سازی، کشاورزی، دفاعی، ساخت و مقاوم سازی مسکن و بسیاری دیگر از بخش ها پیشرفت های شگرفی داشته است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدابیر و دوراندیشی امام راحل تاسیس نهادهای انقلابی و خدمت رسان برکات بسیار زیادی داشته و دارد و بسیاری از مشکلات مردم را حل کرده است.

یکی از این نهادها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که منشا خدمات بزرگ و بسیاری شده است و در شهرستان نهاوند نیز اقدامات بسیار ارزنده ای داشته است که به مناسبت دهه مبارک فجر به برخی از توفیقات این نهاد اشاره می کنیم.

شهرستان نهاوند دارای ۱۶۹ روستای دارای سکنه،  در قالب ۲۳ هزار و ۴۵۰ خانوار و ۲۶ هزار و ۳۷۱ واحد مسکونی روستایی است.

جمعیت روستایی شهرستان بیش از ۸۷ هزار نفر بوده و همه ۱۶۹ روستای این شهرستان تعیین محدوده شده و دارای طرح هادی هستند.

علیرضا نثاری رئیس بنیاد مسکن نهاوند در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات این نهاد انقلابی گفت: حوزه فعالیت‌های بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در روستاها شامل تهیه و اجرای طرح های هادی، نوسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی و همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، صدور اسناد مالکیت، واگذاری زمین به افراد واجد شرایط در روستاها و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به این عزیزان است.

وی به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه اجرای طرحهای هادی این بنیاد تاکنون فاز اول بهسازی ۱۰۰ روستا را با اعتباری بالغ بر۸۶ میلیارد تومان به انجام رسانده است.

نثاری ادامه داد: از این تعداد طرح هادی ۶۳ روستای آن به اتمام رسیده و به بهره برداری رسیده و ۳۷ روستا در دست اقدام است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: فاز دوم بهسازی ۱۶ روستا نیز توسط این بنیاد انجام و به بهره برداری رسیده است.

نوسازی ۸۹ درصد مسکن های روستایی نهاوند

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: در حوزه نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی نیز تاکنون ۲۲ هزار و ۲۵۰ متقاضی به منظور اخذ تسهیلات نوسازی به بانکهای عامل معرفی شده که تاکنون عملیات ساخت ۲۱ هزار و ۲۰۰ واحد به اتمام رسیده و مالکان پایان کار خود را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: درصد نوسازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند به میزان ۸۹ درصد رسیده که خوشبختانه در سطح استان و کشور شهرستان در این بخش دارای رتبه نخست است.

نثاری بیان کرد: اعتبار پرداختی به متقاضیان در این حوزه از سال ۸۴ تاکنون بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: سهمیه نوسازی سال جاری به تعداد ۱۱۰۰ سهمیه با تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله با دوران مشارکت ساخت در دستور کار این بنیاد بوده که تاکنون ۷۳۶ فقره از سهمیه ابلاغ و صد در صد آن به بانک‌های عامل معرفی و در حال انعقاد قرارداد بوده و عملیات ساخت آنها آغاز شده است.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: اعتبار سهمیه سال جاری ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان آن به بانک ها ابلاغ و در حال جذب است.

نثاری افزود: در مقوله سند روستایی تاکنون ۲۳ هزار ۶۸۵ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر و تحویل شده که معادل ۹۷ درصد املاک روستایی است.

وی به اقدامات دیگر بنیاد مسکن نهاوند اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه عمران روستایی در یکسال گذشته، اجرای آسفالت معابر و جدول گذاری و کانال سنگی فاز اول و یا دوم ۱۷ روستا انجام گرفته است.

نهاوند پیشرو در طرح جهش تولید ملی مسکن

نثاری افزود: میزان تناژ آسفالت مصرفی در این پروژه ها بالغ بر۱۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده و سطح اجرایی آسفالت نیز بالغ ۱۰۱ هزار متر مربع بوده و همچنین امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی این بنیاد در سال جاری عملیات خاکی و زیر سازی معابر ۲۵روستا را با مساحت زیر سازی شده بالغ بر ۱۸۴ هزار متر مربع به اتمام رسانده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته اعتبارات ملی و استانی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

دیدگاه شما