تازه های سایت

کد مطلب: 51019
2. مهر 1401 - 11:10

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فرمانده انتظامی نهاوند با توجه به بازگشایی مدارس از والدین خواست توصیه های زیر را رعایت و به فرزندان خود آموزش دهند:

 والدین می بایست برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه و خانه، قوانین و مقررات خاصی و در عین حال ساده و قابل درک برای کودکان را وضع کرده و او را به اجرای دقیق تشویق کنند

والدین برای تردد فرزند خود به مدرسه از سرویس های دارای مجوز و آموزش دیده استفاده کنند.  سوار شدن دانش آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه ممکن است کاهش هزینه های شما را در پی داشته باشد اما مصدق تخلف قانونی بوده و خطر آفرین است.

از کودکان نمیتوان انتظار داشت که توصیه های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند و این وظیفه ماست که هنگام رانندگی به آنها که از ما الگو برداری می کنند طریقه نظم و انضباط را آموخته و در اطراف مدارس با دقت بیشتری حرکت و تردد کرده و به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی گردد اطمینان حاصل کنید که از محل ها و معابر امن برای عبور از عرض خیابان می کند.

فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنیم.

اگر فرزندانتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می کند نکات ایمنی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن را به وی گوشزد کنید.

پیاده روها در فصل بازگشایی مدارس سرشار از لبخندها و بازی های شاد کودکانه است به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه از پیاده رو تردد کرده مسیرهای اصلی را به کوچه های خلوت و مسیرهای میانبر ترجیح دهند.

توصیه به والدین این است که مصادیق رعایت کردن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به فرزندان خود یاد بدهید و به آنها بیاموزید اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولان مدرسه در میان بگذارند و هرگز به افراد غریبه اعتماد نکرده و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله نقلیه آنها خودداري کنند.

دیدگاه شما