تازه های سایت

کد مطلب: 50660
19. مرداد 1401 - 11:13
سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان گفت: هشت واحد جدید پرورش ماهی با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا به بانک معرفی شده اند که در صورت دریافت تسهیلات، تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «جعفر کاویانی دلشاد» با بیان اینکه بهره برداری از ۲ واحد پرورش ماهی از هشت واحد با حمایت های سازمان جهاد کشاورزی در هفته دولت پیش بینی شده است، ابراز امیدواری کرد که با توسعه این طرح ها تولید آبزیان در همدان بیش از گذشته رونق بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲.۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل آلا از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استخرهای استان همدان رها سازی شده و پنج میلیون تخم چشم زده وارداتی نیز به بچه ماهی تبدیل شده است. 

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان اظهار داشت: امسال چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تخم چشم زده در شرکت قزل دانش نهاوند تولید و تبدیل به بچه ماهی شده است.

کاویانی دلشاد در خصوص احیای واحدهای راکد نیز گفت: در سالجاری ۱۷ واحد راکد با ظرفیت تولید ۲۵۰ تن ماهی در سطح استان فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی همچنین در خصوص پرورش ماهی در قفس تصریح کرد: یک واحد با ظرفیت ۲۰۰ تن در روستای امزاجرد با پنج میلیارد تومان اعتبار معرفی شد که اعتبارات در حال پرداخت است و به زودی افتتاح خواهد شد. 

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۵۰ نفر روز دوره های آموزش آبزی پروران در استان برگزار شده که در صورت تخصیص اعتبار این آموزش ها برای هزار نفر نیز پیش بینی شده است.

کاویانی دلشاد اظهار داشت: ۹۳ تن انواع کود اوره به شهرستان های استان همدان تخصیص داده شده که پرورش دهندگان می توانند با ثبت در سامانه پهنه از آن استفاده کنند.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان تصریح کرد: راه اندازی سه سایت و کانون یادگیری با هماهنگی مدیریت ترویج در شهرستان ها پیگیری می شود که آموزش به  پرورش دهندگان از تئوری به عملی و اجرایی سوق داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان همدان پنج هزار و ۷۰۰ تن گوشت ماهی تولید شد که از این میزان چهار هزار و ۳۷۰ تن به گوشت ماهیان سردابی و هزار و ۳۳۰ تن به گوشت ماهیان گرمابی اختصاص داشته است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان اظهار داشت: سال گذشته از ۲۵ میلیون قطعه تخم چشم زده اختصاص داده شده به استان، ۱۸ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شد که بیشترین تولید بچه ماهی مربوط به شهرستان نهاوند بوده است.

کاویانی دلشاد، تعداد بهره برداران پرورش ماهی در سطح استان همدان را ۴۷۰ نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر استان همدان دارای ۴۷۰ واحد پرورش ماهی در قالب واحدهای خرد و مراکز بزرگ است.

دیدگاه شما