تازه های سایت

کد مطلب: 50231
4. تير 1401 - 8:50
برخورد یک دستگاه خودروی ۲۰۷ با گله شترهای رها شده در جاده میناب- بندرعباس حادثه آفرید و موجب مجروح شدن راننده و مرگ ۲ شتر شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شترهای سرگردان و تصادف های ناشی از برخورد خودروها با آن ها در ساعت های مختلف شبانه روز در بسیاری از نقاط استان هرمزگان به ویژه در مسیر بیابانی میناب، سیریک و جاسک، همواره حوادث تلخی را رقم زده است. حدود ۲۱ هزار نفر شتر در هرمزگان وجود دارد که تردد آن ها در جاده ها سالانه موجب تعداد زیادی تصادف منجر به فوت و جرح می شود.

در مسیر بیابانی میناب، سیریک و جاسک روستاییانی زندگی می کنند که به واسطه شرایط آب و هوایی به پرورش شتر می پردازند و اداره زندگی آنان ازهمین راه است اما نظارتی بر نگهداری شترهایشان ندارند و شترها را در اطراف جاده رها می کنند. سامان دهی نشدن این حیوانات، همچنان موجب نگرانی مسافران و رانندگان جاده سیریک - میناب - جاسک است.

در حادثه اخیر نیز ، بی توجهی راننده به جلو و تصادف با گله شترهای سرگردان در محور بندرعباس – میناب، حادثه آفرین شد. ناگفته نماند از فروردین امسال گشت ساربانی شتر جهت جلوگیری از تردد شترهای سرگردان در جاده ها و کاهش تصادفات جاده ای در استان هرمزگان راه اندازی شده است.

سرهنگ مهدی نیکبخت فرمانده پلیس راه هرمزگان ضمن تایید این حادثه، گفت: در این تصادف راننده خودروی ۲۰۶ مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده است. او گفت: در محورهای روستایی و فرعی که احتمال تردد احشام و حیات وحش وجود دارد رانندگان باید با هوشیاری و توجه ویژه رفت و آمد کنند. سرهنگ نیکبخت رعایت سرعت مطمئنه، توجه به جلو و هوشیاری راننده در این گونه مسیرها در روبه رو شدن با خطر را باعث کنترل بهتر وسیله نقلیه و کاهش خسارت و حوادث برشمرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما