تازه های سایت

کد مطلب: 49872
27. ارديبهشت 1401 - 8:58
هریک از بیماری ها دارای نشانه هایی هستند که به تشخیص سریع تر آن مشکل کمک میکنند اما علامت های نگران کننده ای در بدن آقایان وجود دارد که جدی گرفته نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،

به گزارش مشرق، ممکن است تصور کنید که کمر درد آزار دهنده، سوء هاضمه یا تکرر ادرار علائم جزئی هستند که نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. اما دوباره فکر کنید. معمولا علائم سرطان مبهم هستند؛ مثلا سرطان پروستات، شایع ترین سرطان در مردان است که کم‌ترین نشانه ها را دارد. توجه به یک سری علامت ها می تواند به پزشک کمک کند تا سرطان را در همان ابتدا که قابل درمان است، تشخیص دهد.

توده غیر طبیعی

اگر اخیرا توده یا غده ای را دقیقا زیر پوست تان احساس کرده اید، این ممکن است نشانه سرطان باشد. توده ها معمولا در سینه، بیضه ها، غدد لنفاوی و بافت های نرم مثل تاندون ها و رباط ها ظاهر می شوند. کاری که باید انجام دهید؛ این است که فورا آن را به پزشک تان گزارش دهید، به خصوص اگر تازه آن را پیدا کرده اید یا اندازه اش بزرگتر شده است.

 

تغییر در عادات دستشویی رفتن

اگر به طور ناگهانی باید همیشه از دستشویی استفاده کنید یا وقتی می روید درد دارید، ممکن است سرطان مثانه یا پروستات داشته باشید. علائم دیگری که باید مراقب آن ها بود؛ وجود خون در ادرار یا مدفوع است. تغییرات در عادات روده شما، مثل یبوست یا اسهال که از بین نمی رود هم اهمیت دارد.

 

تغییرات در پوست

اگر ساعت ‌های طولانی بیرون کار می ‌کنید یا سابقه آفتاب سوختگی تاول ‌زا دارید، پوست تان را دقیق ‌تر بررسی کنید. آنچه شما فکر می کنید نشانه های کار در معرض آفتاب است، ممکن است واقعا سرطان پوست باشد. به دنبال خونریزی غیرعادی، پوسته پوسته شدن یا زخم هایی باشید که خوب نمی شوند. علائم دیگر هم زگیل، خال و یا کک و مک است که رنگ، اندازه یا شکل شان تغییر می کند. اگر هم نقطه عجیبی روی پوست تان دارید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

سوء هاضمه یا مشکل در بلع

احساس سوزش دردناک طولانی مدت در گلو یا قفسه سینه را نباید نادیده گرفت، حتی اگر غذای تند می خورید. فکر هم نکنید که سوء هاضمه منظم یا مشکل در بلع از علائم پیری است. همه این ها می تواند نشانه سرطان مری، معده یا گلو باشد.

 

سرفه مداوم یا گرفتگی صدا

اگر سرفه آزاردهنده ای دارید که بیش از سه هفته طول کشیده، نشانه آن است که مشکلی وجود دارد. چه سیگاری باشید و چه نباشید، سرفه ای که از بین نمی رود و ادامه دار است؛ می تواند نشانه سرطان ریه باشد. خس خس مداوم سینه، تنگی نفس یا سرفه خونی هم از علائمی هستند که باید فورا توسط پزشک ویزیت شوید.

 

تغییرات در دهان

اگر سیگار می‌ کشید، پس باید به تغییرات داخل دهان تان توجه زیادی داشته باشید. لکه های سفید داخل دهان یا لکه های سفید روی زبان ممکن است فاکتور های پیش سرطانی باشند. در صورت عدم درمان، این نواحی می توانند به سرطان دهان تبدیل شوند. زخم ها، خونریزی های بی دلیل، بی حسی یا حساسیت در ناحیه اطراف دهان مثل زبان، لب ها و گونه ها یعنی باید حتما معاینه شوید.

 

کاهش وزن بی دلیل

اگر بدون تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی وزن تان کم می شود، حتی اگر فکر می کنید طبیعی است، با پزشک تان تماس بگیرید. کاهش ۲ کیلوگرمی یا بیشتر آن هم بدون دلیل شناخته شده می تواند نشانه سرطان پانکراس، معده، مری یا ریه باشد.

 

خستگی مداوم

اگر آنقدر خسته هستید که نمی توانید با بچه هایتان بازی کنید و هر چه قدر هم که استراحت می کنید، دائما خسته هستید از کنارش ساده نگذرید. خستگی مداوم می تواند نشانه سرطان خون و همچنین برخی از سرطان های روده بزرگ و معده باشد.

 

درد مداوم

کمر درد آزار دهنده، سر دردی که از بین نمی‌ رود، درد های شکمی یا معده باید حتما تحت نظر پزشک قرار بگیرد؛ البته این را هم بگوییم که داشتن یک یا چند مورد از این علائم به معنای ابتلا به سرطان نیست، اما اگر مداوم هستند، باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

منبع: ایسکانیوز

دیدگاه شما