تازه های سایت

کد مطلب: 49821
22. ارديبهشت 1401 - 9:00
یارانه کمک‌معیشتی اردیبهشت‌ماه که تا پیش از این مسدود بود، در حال حاضر قابل برداشت است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اولین یارانه کمک‌معیشتی دولت که مربوط به ماه اردیبهشت است، قابل برداشت شد.

دولت پیش از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، ۲ یارانه کمک‌معیشتی اردیبهشت و خرداد را همزمان به حساب سرپرستان خانوار که مشول دریافت این یارانه بودند، واریز کرد، این یارانه برای هر نفر از خانوارهای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای هر نفر از خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است.

این دو یارانه هر دو بلوکه بود، اما طبق اعلام قبلی، اولین یارانه امشب قابل برداشت شد.

ساعاتی پیش در قالب اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار ‌اعلام شد: پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان ریاست محترم جمهور در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی یکایک ملت شریف ایران در زمینه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، با توجه به اقدمات انجام شده و اطمینان از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بررسی های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات) بدینوسیله اعلام می دارد: براساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه ها و تشکلهای مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنج شنبه مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ به تدریج مجاز به اعمال قیمتهای جدید باشند. استانداران نسبت به متناسب سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمتها، اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

بار دیگر اعلام می گردد یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.

به گزارش مشرق، در حال حاضر یارانه کمک‌معیشتی خردادماه نیز در حساب سرپرستان خانوار بلوکه است که در ماه آینده قابل برداشت خواهد شد.

دیدگاه شما