تازه های سایت

کد مطلب: 48228
1. آذر 1400 - 17:33
درگیری فامیلی قصاب های تبعه خارجی غیرمجاز در مشهد، در حالی به آدمکشی رسید که دو تن دیگر نیز در این نزاع مرگبار مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ماجرای این جنایت وحشتناک از حدود یک ماه قبل زمانی کلید خورد که دو جوان تبعه خارجی از محل کارشان در یک قصابی اخراج شدند.

«رضا»و  پسردایی اش که شاگرد قصابی بودند به دلیل بروز اختلافات با صاحبکارشان دیگر سرکار نرفتند اما مدتی بعد پسر «غلام نبی» با تقاضای کارفرمای سابقش به قصابی بازگشت و دوباره به کار نزد وی ادامه داد. زمانی که این موضوع به گوش «رضا» رسید بسیار ناراحت شد چرا که «رضا» او را با خودش سرکار برده و در کنار او برای کارفرمای قصاب کار می کرد.

 این گونه بود که «رضا» ماجرا را برای پدرش (سلطان احمد) بازگو کرد و آتش اختلافاتی که از قبل نیز در میان آن ها وجود داشت، این بار زبانه کشید و شعله ور شد.

«رضا» با دایی خودش تماس گرفت و از  او گلایه کرد که نباید بگذارد پسرش دوباره به قصابی بازگردد که آن ها را اخراج کرده است! اما این مکالمه تلفنی درحالی به مشاجره کشید که «غلام نبی» مدعی بود کارکردن فرزند او به دیگران ارتباطی ندارد!

با پایان یافتن گفت وگوی تلفنی، ناگهان «سلطان احمد» به همراه پنج فرزندش که همه آن ها نیز به قصابی اشتغال دارند، راهی بولوار حر در منطقه شهرک شهید باهنر مشهد شدند. آن ها که بسیار عصبانی بودند و انتظار چنین برخوردی را  از سوی دایی خودشان نداشتند، درحالی شبانه به منزل «غلام نبی» رفتند که دو دایی دیگرشان نیز از این اختلاف فامیلی مطلع شدند و برای جلوگیری از یک حادثه جبران ناپذیر، بلافاصله به سوی منزل «غلام نبی» رفتند.

حالا دیگر تعداد زیادی از فامیل به خانه غلام نبی رسیده بودند که در یک لحظه «وکیل احمد» یکی از فرزندان سلطان احمد، خنجر را از غلاف کشید و با این ادعا که به پدرش توهین شده است به سمت دایی های خود حمله کرد. او ضربات متعددی را با کارد خنجرگونه بر ناحیه گردن و قفسه سینه «غلامرضا» (یکی از دایی هایش) فرود آورد و دایی دیگر را نیز با ضربات کارد، خون آلود نقش بر زمین کرد اما در اثنای این درگیری خونبار، سومین دایی آن ها نیز زخمی شد ولی آسیب وی جدی نبود.

نزاع خونبار «قصاب های خارجی» در حالی به پایان رسید و عاملان این درگیری وحشتناک از منزل «غلام نبی» گریختند که «غلامرضا» دیگر نفس نمی کشید و جان خود را از دست داده بود. دقایقی بعد با انتقال مجروح این حادثه به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد، نیروهای انتظامی از این درگیری مرگبار مطلع شدند و بی درنگ مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند.

عقربه های ساعت دقایق اولیه بامداد جمعه را نشان می داد که قاضی «محمود عارفی راد» ضمن صدور دستورات تلفنی به نیروهای انتظامی برای حفظ صحنه جنایت، خود نیز عازم بولوار حر شد و بدین ترتیب، نزاع مرگبار قصاب های تبعه خارجی، زیر ذره بین تحقیقات قضایی قرار گرفت.

قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که همزمان با آغاز تحقیقات میدانی و بازجویی‌های شبانه از  اطرافیان مقتول، پی به اختلافات فامیلی برده بود، بی درنگ دستورات محرمانه ای را برای دستگیری فرزندان «سلطان احمد» صادر کرد چرا که تیزبینی های مقام قضایی نشان می داد پنج تن از فرزندان قصاب «سلطان احمد» نقش اصلی را در وقوع این نزاع مرگبار دارند.

درحالی که اطرافیان مقتول و برادرانش که در این نزاع مجروح شده‌اند، مدعی بودند که همه فرزندان «سلطان احمد» به سلاح سرد مجهز بودند، تحقیقات گسترده کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت و هدایت مستقیم «قاضی عارفی راد» برای دستگیری ضارب اصلی از همان دقایق اولیه بامداد آغاز شد و در همین حال مقام قضایی تا سپیده دم روز جمعه گذشته به تحقیق از مجروحان و شاهدان پرداخت تا زوایای پنهان این جنایت روشن شود.

از سوی دیگر حلقه محاصره کارآگاهان برای دستگیری عاملان این نزاع وحشتناک هر لحظه تنگ تر می شد تا این که بالاخره چندین ساعت بعد، وکیل احمد و دیگر متهمان مرتبط با این پرونده جنایی، خود را تسلیم قانون کردند و پرده از ماجرای اختلاف به خاطر کار در قصابی برداشتند.

متهم ۲۶ ساله این پرونده جنایی که صبح روز گذشته در شعبه ویژه جنایی، مقابل میز عدالت قرار گرفته بود، در اولین جلسه بازپرسی به صراحت وارد آوردن ضربات کارد بر پیکر دو تن از دایی هایش را پذیرفت اما مدعی شد که سومین دایی اش را که آسیب جزئی دیده او نزده است و احتمالا با چاقوی دیگر عوامل دخیل در نزاع مجروح شده است!

«وکیل احمد» در اعترافات صریح خود به قاضی «محمود عارفی راد» گفت: وقتی آن ها به پدرم توهین کردند من هم عصبانی شدم ولی ابتدا طرف مقابل (دایی ام) چاقو کشید که من هم با کارد به آن ها حمله کردم .

وی اضافه کرد: البته اختلافات فامیلی هم از قبل با یکدیگر داشتیم اما این ماجرا فقط به خاطر توهین به پدرم رخ داد و ...

پس از اعتراف ضارب به وارد آوردن ضربات متعدد کارد به «غلامرضا – ج» که حدود ۴۰ سال داشت و دایی دیگرش که در مرکز درمانی بستری شده است، قاضی ویژه قتل عمد، با صدور قرار بازداشت موقت، وی را در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی گذاشت تا بررسی های بیشتر  برای کشف ابعاد دیگر این حادثه هولناک صورت گیرد.

همچنین قاضی «عارفی راد» دستورات محرمانه ای را برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این پرونده جنایی صادر کرد.

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاه شما