تازه های سایت

کد مطلب: 44800
2. بهمن 1399 - 20:06
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان به بیان توضیحاتی در حقوق علل افزایش میزان بستری کودکان و نوجوانان مبتلا به کرونا پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عبدالله کریمی، در پاسخ به این سوال که چرا آمار بستری کودکان مبتلا به کرونا افزایش یافته است؟، گفت: از ابتدای شیوع کرونا موارد بستری از میان کودکان و نوجوانان و حتی نوزادان هم وجود داشته است ولی در حال حاضر به دلیل جهشی که در ویروس کووید۱۹ در کشور انگلیس اتفاق افتاده و این ویروس جهش یافته به کشورهای بسیاری وارد شده‌ شیوع این بیماری در کودکان افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه نوع جهش یافته ویروس کرونا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد سرایت پذیری بیشتری نسبت به ویروس قبلی دارد، افزود: کودکان در گذشته کمتر درگیر این ویروس می‌شدند و در حال حاضر به دلیل جهشی که در ویروس رخ داده، میزان درگیری آن‌ها به کووید۱۹ افزایش یافته و بنابراین بازگشایی مدارس در چنین شرایطی ممکن است، موجب ایجاد معضل و آغاز موج چهارم کرونا در کشور شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این امر که آیا جهش ویروس علاوه بر افزایش درگیری کودکان به کرونا میزان مرگ‌ومیر آن‌ها را نیز افزایش داده‌است؟، توضیح داد: شدت ویروس جهش یافته نسبت به ویروس‌های دیگر بیشتر نشده‌است و دیده نشده که از لحاظ مرگ میر تفاوت چندانی با نوع قبلی ویروس داشته باشد و تنها میزان سرایت پذیری آن افزایش یافته است و به همین دلیل کرونا به نسبت گذشته بیشتر به کودکان و نوجوانان منتقل می‌گردد و توسط آن‌ها در جامعه پخش می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تفاوت بین بیماری کرونا با سل اظهار کرد: این دو بیماری با هم قابل مقایسه نیستند و فرد مبتلا به سل در طول بیماری خود ممکن است بسته به شرایطی نظیر: وضعیت محیط، تاریکی، دوری و نزدیکی، وجود بیماری زمینه‌ای، تعداد باسیل‌هایی که در ریه خود دارد و... تا ۱۵ درصد از اطرافیان خود را به این بیماری مبتلا کند و یعنی هر فرد درگیر سل می‌تواند ۱۵ نفر دیگر بیمار کند.

وی متذکر شد: بیماری‌های بسیاری موجب ایجاد سرفه و درگیری ریه می‌شوند که سل و کرونا هم از این قبیل اند، ولی بین دو بیماری شباهت چندانی وجود ندارد و آن‌ها با هم قابل مقایسه نیستند.

به گزارش خبرگزاری میزان - علیرضا زالی رییس ستاد مبازره با کرونای تهران روز دوشنبه ۲۹ دی ماه با بیان اینکه بررسی گروه سنی مبتلایان نشان می‌دهد متاسفانه در طول دو هفته اخیر با یک روند رو به رشد، اما با شیب نسبتا ملایم میزان بستری‌ها در گروه سنی بین پنج تا ۱۷ سال در استان تهران رو به رو بوده ایم، اظهار کرد: اگر چه قدر مطلق مرگ و میر در افراد زیر ۱۰ سال پایین است، اما حتی در گروه سنی صفر تا ۱۰ سال نیز شاهد افزایش مرگ و میر بوده ایم.

منبع: میزان

دیدگاه شما