تازه های سایت

کد مطلب: 44132
12. آذر 1399 - 9:32
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی استان همدان با موضوع نماز به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت جایگاه نماز و در راستای وظایف و ماموریتهای این اداره درحوزه تولید اثار فاخر دینی و معنوی با این محوریت جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی استان با موضوع نماز در نهاوند برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رقابتی سازنده و به کارگیری ابزارهای هنری برای ارائه و تولید موضوعات دینی و نگاهی هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت و اشاعه فرهنگ نماز با استفاده تولیدات هنری در جامعه و به ویژه نسل جوان به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.

بحیرایی افزود: این جشنواره در ۲ بخش هنرهای تجسمی شامل نقاشی، تصویر سازی و پوستر و در بخش خوشنویسی در ۴ بخش نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می شود.

وی ادامه داد: شرکت برای عموم  آزاد است و تمام علاقمندان زیر ۴۵ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر را برای شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی نماز تا پایان دی ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی به جوایز این جشنواره اشاره کرد و عنوان کرد: به حائز رتبه اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی ۲ میلیون تومانی اعطا می شود و برگزیدگان دوم و سوم علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب یک میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی دریافت می کنند.

بحیرایی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره آثار نقاشی خود را به همراه تصویر شناسنامه، یک قطعه عکس و شماره تماس را به نشانی ایمیل ershad.nahavand99@gmail.com ارسال کنند و آثار خوشنویسی را در سایت khoshnevisavehamedan.ir بارگذاری کنند.

جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی نماز در ۱۲ بهمن به میزبانی شهرستان نهاوند اجرا و نفرات برتر معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما