تازه های سایت

کد مطلب: 41990
23. خرداد 1399 - 4:55
مدیرکل غله استان همدان گفت: از اول تیرماه توسط مراکز خرید در کل استان همدان کار خرید تضمینی گندم تولیدی کشاورزان آغاز می‌شود و در نظر داریم هرچه سریع‌تر به تعهداتمان عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، فرماندار نهاوند به همراه مدیرکل غله استان از سیلوهای ذخیره‌سازی و مراکز خرید گندم شهرستان نهاوند به ‌منظور بررسی مسائل و مشکلات این مراکز بازدید کردند.

مسعود بکایی، مدیرکل غله استان همدان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: خرید تضمینی گندم از اول تیرماه شروع می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها بین ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و قیمت آن ۲۵۰۰ تومان خواهد بود.

بکایی عنوان کرد: خوشبختانه سیلوهای ذخیره گندم در استان همدان ظرفیت نگهداری گندم خریداری‌شده را دارند و از این بابت مشکلی نداریم چون این محل‌های بیش از ۶۰۰ هزار تن ظرفیت دارند.

 

 

مدیرکل غله استان همدان افزود: ۶۰ مرکز خرید در کل استان همدان برای خرید تضمینی در نظر گرفته ‌شده و خوشبختانه تولید گندم نیز در سال جاری با افزایش ۲۵ درصدی همراه است.

وی بیان کرد: امیدواریم کشاورزان از فروش گندم که حاصل دسترنج یک‌ساله آن‌ها است راضی باشند و ما نیز بتوانیم به‌موقع به تعهدات و به‌خصوص پرداخت‌ها به کشاورزان اقدام کنیم.

مراد ناصری، فرماندار نهاوند نیز در این زمینه گفت: گندم تولیدی کشاورزان نهاوندی یکی از باکیفیت‌ترین گندم‌های تولیدی در استان همدان است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه وجود کارخانه آرد نهاوند در این منطقه یک ظرفیت خوب برای شهرستان است و کار فروش گندم کشاورزان را آسان‌تر کرده است.

ناصری افزود: امسال در شهرستان نهاوند ۱۶ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم اختصاص‌یافته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان نهاوندی تولید شود.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه مراکز خرید آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند، گفت: در شهرستان آمادگی خرید ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان را داریم و ۴ مرکز نیز برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته‌ شده است.

یوسف خزایی مدیرعامل کارخانه تولید آرد نهاوند نیز در گفت‌وگو با عصر همدان گفت: آرد تولیدی این کارخانه به دلیل مرغوبیت گندم کشاورزان از کیفیت خوبی برخوردار است.

 

 

وی اظهار داشت: امسال ظرفیت ۶۰ هزار تن خرید گندم داریم و از جهت خرید مشکلی نخواهیم داشت و همه تمهیدات در نظر گرفته‌ شده است.

خزایی افزود: روزانه ۳۰۰ تن آرد در کارخانه آرد نهاوند تولید می‌شود و قدرت تخلیه گندم در این کارخانه روزانه ۳ هزار تن است.

وی گفت: امسال برای ذخیره‌سازی ۶۰ هزار تن گندم ظرفیت ایجاد کرده‌ایم و برای کمک به کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی ۴۰ تومان به کشاورزان هزینه کرایه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما