تازه های سایت

کد مطلب: 40978
10. فروردين 1399 - 11:25
دادستان همدان با بیان اینکه اوضاع زندان تحت کنترل است گفت: هیچ زندانی فرار نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن خانجانی دادستان همدان با اشاره به ناآرامی در زندان همدان اظهار کرد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و هیچ زندانی فرار نکرده است.

وی با بیان اینکه اعتراض برخی از زندانیان از دیروز بعد از ظهر شروع شد و دیشب نیز خاتمه پیدا کرد، گفت: برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر فراری زندانیان همدان کذب محض است.

دادستان همدان با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان به خاطر قضیه کرونا قصد ایجاد آشوب در زندان داشتند و چند پتو را آتش زدند، افزود: البته دیگر زندانیان با آن ها همکاری نکردند و حتی مبادرت به خاموش کردن آتش و همکاری با نیروهای امنیتی زندان کردند.

خانجانی در پاسخ به اینکه برخی در فضای مجازی عنوان می‌کردند گستره آتش‌سوزی چنان بالا و اوضاع تحت کنترل زندانیان بود که اجازه ورود به مأموران آتش‌نشانی نیز داده نشده بود، گفت: این موضوع دروغ محض است.

وی گفت: تأکید می‌کنم هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و همان طور که گفتم زندانیان نیز در مقابله با زندانیان آشوبگر با ما همکاری لازم را داشتند.

دادستان همدان با بیان اینکه هیچگونه مشکل امنیتی در زندان های این استان رخ نداده است افزود: تسهیل فرایند ارائه مرخصی به زندانیان یکی از عوامل اصلی پیشگیری از بروز هر گونه نارضایتی در داخل زندان ها بود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال شیوع کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان‌ها، ۲ هزار و ۳۳۰ زندانی به #مرخصی رفتند گفت: این اتفاق با در نظر نگرفتن شرایط سختگیرانه اعمال شد.

خانجانی با بیان اینکه با این اقدام تعداد زیادی از زندانیان به مرخصی رفتند گفت: تعدادی هم به خاطر ناتوانی در تامین کفیل نتوانستند به مرخصی بروند.

وی با اشاره به اینکه تمام #اقدامات_بهداشتی در زندان‌ها مدنظر و تمهیدات لازم صورت گرفته است، افزود: خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما