تازه های سایت

کد مطلب: 40564
30. بهمن 1398 - 9:44
جوش شیرین یک ماده‌ی جادویی طبیعی است که می‌تواند کمک‌تان کند به روشی کاملا بی‌ضرر به نظافت خانه خود برسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آخرین روزهای اسفندماه، در آستانه بهار و عید نوروز همه‌ٔ خانم‌های ایرانی درگیر خانه تکانی می‌شوند. در این گزارش ترفندها و روش‌هایی مطرح می‌شود که به شما کمک می‌کند تا با یک خانه تکانی سریع و بی‌دردسر به استقبال بهار بروید.

در این گزارش درباره کاربردهای جوش شیرین در نظافت خانه صحبت می‌کنیم تا شما بهتر و بیشتر با این ماده جادویی و شگفت انگیز آشنا شوید.

* از جوش شیرین برای تمیزی و درخشندگی لوازم و ظروفی که جنس استیل دارند مانند سینک‌های ظرفشویی می‌توانید استفاده کنید.

* برای جلوگیری از بوی بد فضای داخل یخچال، یک پاکت جوش شیرین را به صورت در باز در یخچال بگذارید.

* چربی‌ها و غذاهای چسبیده به قابلمه را به راحتی با ترکیب جوش شیرین، آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

* بهترین گزینه برای پاک کردن طبیعی لکه‌های فرش جوش شیرین است. پودر جوش شیرین را بر روی لکه فرش بریزید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک اسپری از ترکیب مقدار مساوی آب و سرکه بر روی سطح بزنید، بگذارید تا خشک شود و سپس بر روی آن جارو برقی بکشید تا لکه تمیز شود.

*یک فنجان جوش شیرین را در پایین‌ترین قفسه ماشین ظرفشویی خود بریزید و دستگاه را بر روی گرم‌ترین حالت تنظیم کنید که شستشو را انجام دهد. این کار را بخصوص هنگامی که لکه‌ها یا بوی نامطبوعی وجود دارد تکرار کنید.

* برای پاک کردن لکه بر روی لباس و پارچه سفید، یک دوم پیمانه جوش شیرین را با یک سطل آب ولرم مخلوط کنید. پارچه سفید را در آن غرق کنید تا مخلوط جوش‌شیرین و آب، یا لیمو و آب، روی پارچه را بگیرد. در این حالت پس از ده دقیقه مخلوط را از روی لباس و پارچه بشویید.

* برای داشتن کف سرویس بهداشتی تمیز، می‌توان از ترکیب آب داغ، جوش‌شیرین و پودر صابون استفاده کرد. برای قسمت‌هایی که پاک نمی‌شود، مایع تمیز کننده را یک روز روی سطح باقی بگذارید تا کار خودش را انجام بدهد.

* وان حمام به راحتی با مخلوط جوش‌شیرین، سرکه، آب ولرم و به کمک یک اسفنج پاک و براق می‌شود.

منبع: میزان

دیدگاه شما