تازه های سایت

کد مطلب: 37623
2. خرداد 1398 - 20:26
جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید شهبازی در بعد بصیرتی الگویی برای همگان بود افزود: واقعا امروز کمبود شخصیت هایی مثل شهید شهبازی را احساس می کنیم و ما نتوانستیم این شخصیتی را که فتح خرمشهر را برای ملت ما به ارمغان آورد را به همگان معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سردار سعید فرجیان زاده، همرزم شهید محمود شهبازی در گفتگو با خبرنگار نافع ، به بیان خاطراتی از دوران دانشجویی خود با شهید محمود شهبازی پرداخت و گفت: بنده از دوران دانشجویی با شهید شهبازی آشنا بودم و با هم در یک دانشکده درس میخواندیم، ایشان در رشته مهندسی صنایع و  بنده هم در رشته مهندسی متالوژی درس می خواندم و این دو رشته در یک دانشکده در دانشگاه علم و صنعت قرار داشتند.

وی با بیان اینکه شهید شهبازی یکی از دانشجوهای نخبه و با استعداد دانشگاه بودند افزود: شهید با استعداد بسیار خوبی که داشتند توانسته بودند در این رشته قبول بشوند و نمرات خیلی خوبی هم در دوران دانشگاه کسب می کردند.

جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران  اظهار کرد: شهید شهبازی در دوران انقلاب هم جزء دانشجویان انقلابی ای بودند که در پیروزی انقلاب نقش بسیار زیادی داشتند و در ساماندهی و حضور دانشجویان در تظاهرات های قبل از انقلاب در واقع به عنوان یک فرد موثر ایفای نقش می کردند.

وی ادامه داد: همزمان  با پیروزی انقلاب اسلامی شهید شهبازی به درسشان ادامه دادند وهمراه با ادامه درس و تحصیل خودشان در دانشگاه علم و صنعت کار مربی آموزشی هم در پادگان امام حسن (ع) تهران آغاز کردند و ایشان یک مربی مسلط و زبده ای  بودند که آموزش نظامی را قبل از شروع جنگ به دانشجویان  و بسیجیان می دادند.

سردار فرجیان زاده عنوان کرد:  شهید شهبازی با شروع جنگ به عنوان یکی فرماندهان جبهه ایلام معرفی شدند و در آنجا از خودشان رشادت های بسیار زیادی انجام دادند.

وی افزود: لازم است اشاره کنم که  در آن دوران سخت و نفس گیر اوایل جنگ واقعا فرماندهی به ویژه در منطقه ایلام کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود که این شهید با رشادت و شجاعت و ایمان بسیار خوبی که داشتند توانستند در جبهه ایلام  نقش فرماندهی آن منطقه را به عهده بگیرند.

همرزم شهید شهبازی در خصوص نحوه معرفی شدن شهید شهبازی به عنوان فرمانده سپاه همدان افزود: در دی ماه  سال 1359 بود که شهید بروجرودی به عنوان فرمانده سپاه منطقه 7 که سپاه همدان هم در واقع زیر مجموعه این سپاه منطقه می شد، شهید شهبازی را به عنوان فرمانده سپاه همدان معرفی کردند.

وی با بیان اینکه انتخاب  شهید شهبازی به عنوان فرمانده سپاه تحولات بزرگی را در سپاه همدان ایجاد کرد افزود: با فرماندهی شهید سپاه همدان از یک انسجام بسیار خوبی برخوردار شد و فرماندهی ایشان باعث شد که جایگاه سپاه ارتقاء و در یک وضعیت مطلوبی  قرار گیرد.

جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران  تاکید کرد: واقعا فرماندهی بی نظیر و فرماندهی مبتکرانه شهید شهبازی سپاه همدان را در یک سطح عالی قرار داد.

وی با اشاره به تسلط شهید شهبازی بر قرآن و نهج البلاغه گفت: شهید شهبازی فرماندهی بود  که بر نهج البلاغه و قرآن تسلط  بسیار خوبی داشت وهمیشه در سخنرانی های خودش استنادی به فرازهای نهج البلاغه و قرآن می کرد .

همرزم شهید شهبازی خاطر نشان کرد:  در واقع شهید ضمن اینکه فرمانده سپاه و یک فرمانده لایق، شایسته و پیشگامی بود تسلط بی نظیری هم بر نهج البلاغه و قرآن داشت که این ویژگی ها از او  یک فرمانده مقتدر و محبوبی را شکل داده بود.

*شهید اندیشه انقلاب و امام(ره) را برای همگان تبیین می کرد

وی با بیان اینکه  شهید شهبازی در سال 1360  در بحث و مناظره با منافقین واقعا آنها را  مغلوب می کرد افزود: شهید بزرگوار با لباس شخصی در خیابان بوعلی همدان حضور پیدا می کرد و وقتی که منافقین شبهه افکنی می کردند و سعی در  تضعیف نظام داشتند با منطق و استدلال قوی همه آنها را محکوم و اندیشه انقلاب و امام (ره) را  برای همگان تبیین می کرد.

سردار فرجیان زاده عنوان کرد: شهید شهبازی یکی از فرماندهان عملیاتی قوی هم بود  که در عملیات 11 شهریور که در سال 1360 انجام گرفت و بچه های همدان نقش بسیار مهمی را در این عملیات داشتند، شهید شهبازی یکی از فرماندهان این عملیات بود و موفقیت هایی در این عملیات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کسب کردند .

وی در خصوص پیوستن شهید شهبازی به تیپ محمد رسول الله(ص) گفت: در دی ماه سال 1360 بود که  شهید همت و متوسلیان به همدان آمدند و با شهید شهبازی پیمان بستند که پایه گذار تیپ محمد رسول الله (ص) بشوند و این سه بزرگوار به جنوب رفتند و تیپ محمد رسول الله(ص) که بعدا تبدیل به لشگر محمد رسول الله (ص)شد را پایه گذاری کردند.

جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران  ادامه داد: این تیپ توانست درعملیات فتح المبین پیروزی های بزرگی را کسب کند و یکی از تیپ های در واقع خط شکن و یکی از تیپ هایی بود که توانست پیروزی بزرگ را در فتح المبین برای رزمندگان  اسلام به دست بیاورد.

وی افزود: بعد از عملیات فتح المبین برای انجام عملیات بیت المقدس آماده شدند و شهید شهبازی به عنوان رییس ستاد نقش بزرگی را در فتح خرمشهر و درعملیات بیت المقدس داشت که منجر به پیروزی ما در فتح خرمشهر شد.

سردار فرجیان زاده به نحوه شهادت شهید محمود شهبازی پرداخت و گفت: در واقع در آستانه فتح خرمشهر، در حالی که  شهید شهبازی سوار بر موتور بود با خمپاره ای که به کنار موتورایشان اصابت کرد به آرزوی نهایی خودش  که شهادت بود نائل گردید.

*شهید شهبازی را باید یکی از فرماندهان بزرگ فتح خرمشهر نام ببریم

وی با بیان اینکه شهید شهبازی را باید یکی از فرماندهان بزرگ فتح خرمشهر نام ببریم افزود: شهید شهبازی خیلی شناخته شده نیست و ما نتوانستیم این شخصیتی را که فتح خرمشهر را برای ملت ما به ارمغان آورد را به مردم معرفی کنیم.

جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران  عنوان کرد: شهید شهبازی  فرمانده کم نظیری بود که هم در بعد عملیاتی دارای ابتکار و خلاقیت و نوآوری بود و هم در بعد اعتقادی با تسلطی که بر قرآن و نهج البلاغه  داشت فرد شایسته ای برای فرماندهی های بزرگتری هم بود.

وی با بیان اینکه شهید شهبازی در بعد بصیرتی هم الگویی برای همگان بود افزود: واقعا امروز کمبود شخصیت هایی مثل شهید شهبازی و فاصله بسیار زیادی را بین خودمان و آن شهدا احساس می کنیم و از خداوند متعال می خواهیم که همه ما را یاری دهد که بتوانیم مسیر و راهی را که آن شهید بزرگوار پیمود ادامه و یاد و نام او را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما