تازه های سایت

کد مطلب: 37273
22. فروردين 1398 - 15:44
توجه کنید، تصویری که از پشت سرمنتشر شده مربوط به دیدار کارگران با امام جمعه همدان بوده و در کمال بی انصافی و غرض ورزی اعلام کردند که کارگران را روی زمین نشاندند و مدیران روی صندلی نشستند، در حالی که تصویر روبرو کاملا مشخص است که مدیران نیز در کنار کارگران نشسته اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در گفتگویی با خبرنگار نافع، پیرامون حواشی پیش آمده در دیدار با نماینده ولی فقیه گفت: در دیدار با آیت الله شعبانی هم کارگران بر روی صندلی نشسته بودند هم مدیران و هم کارگران بر روی زمین نشسته بودند هم مدیران و کسی که در این جلسه حضور نداشته با دیدن تصویری نمی تواند اظهار نظر کند. مدیران، کارکنان و کارگرانی که  زودتر به محل دیدار رسیده بودند بر روی صندلی نشسته و افرادی هم که دیر تر رسیدند بر روی زمین نشستند.

تصویری از دیدار روز دوشنبه احمد توصیفیان (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان)، اسماعیل نبوی (مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان) و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، اعضای هیات مدیره اتاق تعاون و نمایندگان واحدهای کارگری و جمعی از کارگران واحدهای تولیدی با حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی (امام جمعه و نماینده ولی فقیه همدان) در دفتر امام جمعه منتشر شده که ضرورت دارد تا افکار عمومی نسبت به آن تصویر و اخبار منتشر شده، تنقیح و تنویر  شود.

در تصویری که موجب  اعتراض برخی از کاربران فضای مجازی شده کارگران و برخی از مدیران عامل و مدیران دستگاه ها به دلیل محدودیت جا و کم بودن تعداد صندلی بر روی زمین و روی موکت نشسته اند

لازم به توضیح است که مکان دیدار آیت الله شعبانی به دلیل کم بودن صندلی  در مواقعی که مهمانان بیشتر از تعداد صندلی ها هستند ناچارا چنین اتفاقی می افتد بطور مثال در دیداری که آیت االله شعبانی با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتند برخی از مدیران مسئول رسانه ها ، خبرنگاران و مدیران روابط عمومی استانداری به دلیل نبودن صندلی خالی روبروی آیت الله بر روی زمین نشستند . نگارنده در دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه  با آیت الله شعبانی که در مورخه 18 فروردین  حضور داشت از نزدیک شاهد این اتفاق بود.

در این دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه بر روی صندلی های خود نشسته بودند و بعد از تلاوت قرآن تقریبا 20 نفر از همکاران خبرنگار و مدیران مسئول به دلیل نبود صندلی خالی مجبور شدند بر روی زمین بنشینند در همین حین آیت الله شعبانی گفتند (نقل به مضمون) که بر روی زمین نشینید و یکی از مدیران مسئول گفت که اینطور راحتیم ما خاکی هستیم اما ایت الله پاسخ داد که من ناراحتم و به حالت شوخی گفت که به خبرنگارا نمیاد که خاکی باشن!!! بلافاصله برای همکارانی که بر روی زمین نشسته بودند صندلی آوردند و در تصاویر منتشر شده نیز دیده می شود.

در دیدار مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان همدان با امام جمعه و نماینده ولی فقیه نیز ابتدا قرار بر این بوده که تعداد 40 نفر از کارکنان، مدیران و کارگران به دیدار آیت الله بروند اما بعد از چند دقیقه کارکنان  و کارگران خدوم و زحمت کش  با لباس فرم شرکت شیشه همدان به محل دیدار می آیند و به دلیل نبود جا بر روی زمین می نشینند.

حال مشخص نیست که چرا برخی از پایگاه های خبری و خبرگزاری ها با نزدیک شدن به موسم انتخابات مدافع کار وکارگر شده اند و برای تخریب ایت االله دست به انتشار گزینشی تصاویر زده اند.

قطعا و یقینا نشستن کارگران و زحمتکشان عزیز که برای استقلال و خودکفایی کشور در حال تلاش هستند بر روی زمین و نشستن مدیران و مسئولان بر روی صندلی از طرف هر کس و هر مقامی شایسته نیست اما در برخی اوقات اصل داستان چیز دیگری است.

 استخدام واژه نشاندن بر روی زمین  که تداعی یک نگاه بالا به پایین و نگاه منفی است توسط برخی خبرگزاری های معلوم الحال که سابقه، سمت و سو و جهت گیری های انها چندین سال است علیه کار و کارگر بوده و کارگران ابزار و نقابی برای استفاده یا سوءاستفاده آنها بوده است جای شگفتی و تعجب نیست.

در عصری که رسانه ها  به سهولت در دسترس هستند می توان تصاویر دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه را به راحتی به نظاره نشست و این وجیزه را تایید کرد که هیج تعمدی در نشستن کارگران بر روی زمین نبوده است. بنابر این تخریب آیت الله شعبانی که یکی از مردمی ترین نماینده ولی فقیه در کشور و دلسوزترین فرد برای مردم استان است کاری ناشایست، عجولانه و عبث است واگر اختلافاتی بین خانه کارگر و اداره تعاون و کار هست به نوعی نباید موجب هتک حرمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان شود. چرا که ایشان در همان دیدار کار و کارگری را مقدس شمردند و به روایتی از پیامبر گرامی اسلام که به دست کارگر بوسه می زدند اشاره می کنند و لباس کارگران را همانند لباس روحانیت مقدس می دانند و  تاکید می کنند که بایستی  ارزش ومنزلت کار محترم شمرده شود.

رهبر انقلاب نیز در دیداری که با هزاران نفر از کارگران در مورخه 2/8/95 داشتند از وفاداری و ثبات قدم جامعه‌ی کارگری در قبال انقلاب و نظام  تجلیل کردند و کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردی که در جامعه مشغول کار است، اعم از مسئول، وزیر، استاد دانشگا، دانشجو، طلبه، مدیر و دیگران، به معنای عمومی کلمه کارگر است و در واقع، «تولید ارزش» می‌کند. بنابراین بالاترین مقام کشور تا پایین ترین آن کارگر هستند و کار و کارگر در جامعه اسلامی یک ارزش محسوب می شود.

این مطلب نه به قصد تحقیر و تخریب له یا علیه کسی نگاشته شده و نه به قصد تمجید و تقدیر از کسی نوشته شده است بلکه در صدد است تا مانع انتشار اخبار نادرست و ناصواب شود، حال این اخبار یا تصویر منتشره چه از جانب خبرگزاری و رسانه ها باشد و چه از جانب روابط عمومی ها.

در  امر اطلاع رسانی و خبرنگاری شفافیت، جامعیت و درستی و مهمتر از این موارد انصاف در خبر رسانی پیش زمینه و از بدیهیات فعالیت خبری است و از رسانه های استان و فعالان فضای مجازی و فعالان کارگری انتظار می رود ضمن کسب اطلاعات دقیق از کم و کیف دیدار و محل دیدار از قضاوت های عجولانه اجتناب کنند.

به همین منظور با احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان پیرامون حواشی پیش امده  مصاحبه ای انجام دادیم و ایشان در توضیح دیدار با آیت االله شعبانی گفتند که فضای حسینیه را برای دیدار با آیت الله شعبانی در نظر گرفته بودند و در این دیدار مدیران ، کارکنان و کارگرانی که  زودتر به محل دیدار رسیده بودند بر روی صندلی نشسته و افرادی هم که دیر تر رسیدند بر روی زمین نشستند. برخی از کارگران نیز با لباس شخصی آمده بودند.

وی ادامه داد: در این دیدار هم کارگران بر روی صندلی بودند هم مدیران و هم کارگران بر روی زمین نشسته بودند هم مدیران و در این خصوص  کسی که در این جلسه نبوده نمی تواند اظهار نظر کند

توصیفیان با بیان اینکه مقایسه تصویر دیدار کارکنان با نماینده ولی فقیه اصلا قابل مقایسه با تصاویر شهرداری برازجان نیست گفت: چون کارگران در این جلسه حضور داشتند و از نزدیک شاهد این بودند که هم کارگران بر روی صندلی نشسته اند و هم مدیران، در نتیجه  هیج اعتراضی از جانب کارگران نسبت به این اتفاق نشد و نشستن بر روی زمین در این حسینیه که  محل دیدار است به دلیل تعداد کم صندلی مسبوق به سابقه است کما اینکه خبرنگاران ومدیران رسانه در دیداری که با ایت االله داشتند اتفاق افتاده و برخی از خبرنگاران و اصحاب رسانه بر روی زمین نشسته اند.

وی گفت در این دیدار صمیمی که حدودا 90 نفر از کارگران، کارکنان و مدیران حضور داشتیم نماینده محترم ولی فقیه با همه کارگران و مدیران روبوسی و احوال پرسی کردند  و به جامعه کارگری ابراز لطف داشتند.

پیگیری های خبرنگار نافع حکایت از آن دارد که اولا دفتر امام جمعه همواره در دیدارهای دسته جمعی تاکید دارد تعداد مهمانان را بطور دقیق داشته باشد تا درصورتی که بیش از 40 نفر شدند به حسینیه پایین منتقل کنند و در این دیدار اداره کار تعداد را حدودا 40 نفر اعلام می کند  اما بدلیل داشتن ادارات متعدد در زیر مجموعه این اداره آمار دقیقی ارائه نشده و کارکنان و کارگران بیش از تعداد می شوند.

ثانیا افرادی که بر روی زمین نشسته اند و در تصویر دیده می شود بعد از حضور حاج آقا شعبانی آمدند و به دلیل دیر رسیدن بر روی زمین نشستند و مدیران هم همراهشان رو زمین نشستند.

ثالثا در اصل این سالن هم حسینیه است نه اتاق جلسات یا سالن کنفرانس و بارها در جلسات متعدد میهمانان روی زمین نشسته اند.

رابعا در چینش افراد دفتر هیچ نقشی نداشته و چنانچه ایرادی باشد به پرسنل اداره کار برمی گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما